A sanyarú helyzet ellenére is ígéretes a Wizz Air jövőképe
A mostani bizonytalan helyzet és a nem túl biztató kilátások ellenére a Raiffeisen elemzői továbbra is vételre ajánlják a Wizz Air részvényeit, noha a papírok célárát 5 ezer pennyről 3100 pennyre csökkentették. A közép-
európai fókuszú légitársaság papírjai pénteken – több mint 11 százalékos emelkedést követően – 2744 pennyn búcsúztak a londoni parkettől, miközben a brit tőzsde vezető indexe, az FTSE 100 erősödése aznap 3 százalék alatt maradt. A bank elemzői szerint a légitársaságok idén csupán kapacitásaik felét lesznek képesek feltölteni, és hozzávetőlegesen két évet vehet igénybe, míg normalizálódik a helyzet az ágazatban. A Wizz Airt ugyanakkor – vélik a Raiffeisen szakértői – a rendelkezésére álló bőséges likviditásnak és költségkímélő üzleti modelljének köszönhetően sokkal előnyösebb helyzetben érte a válság, mint versenytársait. Ráadásul a magyar gyökerű légitársaság ráfordításai további számottevő csökkentéséről döntött.
Jelenleg a cég készpénzegyenlege 1,5 milliárd eurós pluszban van, amelyből 1,3 milliárd a szabad cash flow. Abban az esetben, ha a teljes flotta a földre kényszerül, a menedzsment havi 60–90 millió
eurós költséggel számol, így a vállalat saját forrásai 15–18 hónapig teszik lehetővé, hogy a gépek a hangárban vesztegeljenek. Ha azonban világszerte újra a levegőbe emelkedhetnek az utasszállítók, a Wizz Air költségtakarékos modellje és viszonylagos pénzügyi ereje révén úgy kerülhet ki a válságból, hogy eközben még növeli is piaci részesedését. Az ágazatban a hozzáértők szerint elkerülhetetlen lesz a konszolidáció, a fogyasztók pedig még árérzékenyebbek lesznek, ezért fokozottabban fogják előnyben részesíteni a fapados szolgáltatókat.
A piaci helyzet normalizálódását követően 15 százalékos növekedést tervez a társaság is, ám ebben a pillanatban kapacitásainak mindössze 3 százalékát tudja lekötni, és a negyedévben az elemzők is 10 százalék alatti kihasználtsággal kalkulálnak. Azt követően, a nyári hónapok során már 40 százalékig nőhet ez az arányszám, majd további fokozatos javulás várható év végéig. Mindennek következtében az április 1-jén megkezdett 2020–21-es üzleti évében 50 százalék körüli átlagos kapacitáshasznosítás mellett működhet a Wizz Air.
A társaság a 2019–20-as pénzügyi évére 350-355 millió eurós tisztított nettó nyereséget vár a korábban megfogalmazott előrejelzésével összhangban.


