A mostani bizonytalan helyzet és a nem túl biztató kilátások ellenére a Raiffeisen elemzői továbbra is vételre ajánlják a Wizz Air részvényeit, noha a papírok célárát 5 ezer pennyről 3100 pennyre csökkentették. A közép-
európai fókuszú légitársaság papírjai pénteken – több mint 11 százalékos emelkedést követően – 2744 pennyn búcsúztak a londoni parkettől, miközben a brit tőzsde vezető indexe, az FTSE 100 erősödése aznap 3 százalék alatt maradt. A bank elemzői szerint a légitársaságok idén csupán kapacitásaik felét lesznek képesek feltölteni, és hozzávetőlegesen két évet vehet igénybe, míg normalizálódik a helyzet az ágazatban. A Wizz Airt ugyanakkor – vélik a Raiffeisen szakértői – a rendelkezésére álló bőséges likviditásnak és költségkímélő üzleti modelljének köszönhetően sokkal előnyösebb helyzetben érte a válság, mint versenytársait. Ráadásul a magyar gyökerű légitársaság ráfordításai további számottevő csökkentéséről döntött.
Jelenleg a cég készpénzegyenlege 1,5 milliárd eurós pluszban van, amelyből 1,3 milliárd a szabad cash flow. Abban az esetben, ha a teljes flotta a földre kényszerül, a menedzsment havi 60–90 millió
eurós költséggel számol, így a vállalat saját forrásai 15–18 hónapig teszik lehetővé, hogy a gépek a hangárban vesztegeljenek. Ha azonban világszerte újra a levegőbe emelkedhetnek az utasszállítók, a Wizz Air költségtakarékos modellje és viszonylagos pénzügyi ereje révén úgy kerülhet ki a válságból, hogy eközben még növeli is piaci részesedését. Az ágazatban a hozzáértők szerint elkerülhetetlen lesz a konszolidáció, a fogyasztók pedig még árérzékenyebbek lesznek, ezért fokozottabban fogják előnyben részesíteni a fapados szolgáltatókat.
A piaci helyzet normalizálódását követően 15 százalékos növekedést tervez a társaság is, ám ebben a pillanatban kapacitásainak mindössze 3 százalékát tudja lekötni, és a negyedévben az elemzők is 10 százalék alatti kihasználtsággal kalkulálnak. Azt követően, a nyári hónapok során már 40 százalékig nőhet ez az arányszám, majd további fokozatos javulás várható év végéig. Mindennek következtében az április 1-jén megkezdett 2020–21-es üzleti évében 50 százalék körüli átlagos kapacitáshasznosítás mellett működhet a Wizz Air.
A társaság a 2019–20-as pénzügyi évére 350-355 millió eurós tisztított nettó nyereséget vár a korábban megfogalmazott előrejelzésével összhangban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.