Pénz- és tőkepiac

Az ügyféltudatosságot erősíti a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás

Az új, kedvezőbb feltételeket kínáló Minősített Fogyasztóbarát lakásbiztosítás az ősszel jelenhet meg több biztosító kínálatában.

Az új, kedvezőbb feltételeket kínáló Minősített Fogyasztóbarát lakásbiztosítás az ősszel jelenhet meg több biztosító kínálatában, de máris élénkíti a versenyt Nagy Koppány, a Magyar Nemzeti Bank biztosítás-, pénztár- és közvetítői felügyeleti igazgatója szerint.

Az MFO kedvezőbb feltételeket kínál az eddigi versenytermékeknél.

Az MNB által lefektetett szabályok szerint csupán két lehetséges kimenet létezik: az MFO vagy olcsóbb, vagy szélesebb körű szolgáltatást nyújt, miután a fogyasztóbarát otthonbiztosítás a díjbefizetések károkhoz viszonyított arányát a korábbi piaci gyakorlathoz képest az ügyfelek javára téríti el. Az MNB eddigi felmérései azt igazolják, hogy az ügyfelek – az árérzékenyebb kgfb-piaccal szemben – a lakásbiztosítások esetében nem kizárólag díj alapján döntenek, hanem mérlegelik a biztosítási szolgáltatás tartalmát is.

Illusztráció – Fotó: VG / Földi D. Attila

Almássy Gabriella, a minősítést először megkapó Union Biztosító elnök-vezérigazgatója úgy véli, a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítást a tudatos, minőségi szolgáltatást váró ügyfelek keresik majd, azaz a társaság egyik fő célcsoportja. Szerinte az első és legfontosabb, hogy az értékesítők megértsék a termék filozófiáját, tulajdonságait: bár a jutalékszint valóban alacsonyabb, de a tudatos, minősített szolgáltatásra vágyó ügyfélnek könnyebb értékesíteni, hiszen könnyen összehasonlítható, egységes, szigorú keretrendszer szerint kialakított prémiumtermékről van szó. Emellett a tudatos ügyfeleknek könnyebb lehet egyéb termékeinket is értékesíteni. A szakember szerint nemcsak az MFO kapcsán kell tudatosítani az ügyfelekben, hogy a szolgáltatás minőségéhez viszonyítsák a díjat – sajnos, ez bennük sokszor még mindig csak a kárrendezés kapcsán merül fel. Ezért az edukációnak a következő hónapokban, években nagy hangsúlyt kell kapnia a biztosítók és az MNB részéről is.

A teljes interjú a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Nagy Koppány fogyasztóbarát Almássy Gabriella biztosítás
Kapcsolódó cikkek