A koronavírus-járvány egyik napról a másikra hozta lehetetlen helyzetbe az európai légitársaságokat: a Lufthansa és az Air France-KLM egyaránt csak állami beavatkozással úszhatja meg a csődöt.
Az állami mentőövek fejében az Európai Bizottság határozata értelmében a társaság erre az évre nem fizethet osztalékot, és a menedzsment sem kaphat bónuszt. A hírre a légitársaság részvényei és kötvényei is emelkedéssel reagáltak. A Lufthansa 5,125 százalékos kamatozású kötvénye szintén emelkedett, de itt fennáll a kamatmegtagadás veszélye, ezért a névérték 80 százalékánál megállt az emelkedés.
Az Air France-KLM cégcsoport szintén állami segítségre szorult,
A segítség formájában érkezett, és ha a vírushelyzet nem romlik tovább, elegendő is lehet a túléléshez. Az Air France-KLM-nek van egy 6,25 százalékos perpetual kötvénye, amelyet idén októberben hívhat vissza. A visszahívás esetén 6 százalék körüli hozammal forog az OTC-piacon, ellenkező esetben pedig 11 százalék fölötti kamatot fizet évente, ezért ebben a papírban további emelkedés várható.
A fapados társaságok körében is várható piaci átrendeződés, a kisebb szereplők ki is hullhatnak a versenyből. A két legnagyobb, a Ryanair és a Wizz Air viszont – jobb tőkehelyzete miatt – még akár nyertese is lehet a járványnak.