BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődveszély a Seadrillnél

K. B. | Csak az olajárak villámgyors emelkedése mentheti meg az ismételt csődtől a Seadrill nevű norvég tengeri fúróvállalatot, amely a maga műfajában a legnagyobbak közé tartozik. A cég 2017–18-ban már átélt egy csődhelyzetet, most újra ez a veszély fenyegeti. A Seadrill 1,2 milliárd dolláros értékleírást hajtott végre – derül ki kedden közreadott első negyedéves gyorsjelentéséből. A negyedéves EBITDA 55 millió dollárra esett az egy évvel korábbi 72 millióról, a leírás miatt viszont a veszteség 1,57 milliárdra rúgott, ez a tavalyi ötszöröse. A Seadrill azt is jelezte, hogy 7,4 milliárd dolláros adósságállományának egy részét tulajdonrészre kellene váltani ahhoz, hogy egyáltalán túléljék a koronavírus-járvánnyal súlyosbított olajpiaci válságot. Márciusban a Seadrill 35 északi-tengeri platformjából csak 17 működött, s úgy tűnik, tíz egységüket végleg kivonhatják a forgalomból. Az adósság átstrukturálásával bankárokat és jogászokat bízott meg a tulajdonos, John Fredriksen iparmágnás. A norvégiai születésű, ciprusi állampolgársággal is rendelkező, a Bermudákon bejegyzett Seadrillt Londonból irányító Fredriksen vállalatbirodalmát alaposan legyengítette a válság, hiszen a világ legnagyobb olajtankerflottáját, a Frontline-t is ő üzemelteti, emellett a lehető legrosszabbkor szállt be a Norwegian Air fapados légitársaságba, amely piaci értékének a 90 százalékát veszítette el az idén. A Seadrill még ebben a hónapban elhagyja a New York-i tőzsdét, az oslóin viszont még jelen lesz. Árfolyama odahaza 83 százalékot bukott az idén, ebből tízet épp tegnap.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.