K. B. | Csak az olajárak villámgyors emelkedése mentheti meg az ismételt csődtől a Seadrill nevű norvég tengeri fúróvállalatot, amely a maga műfajában a legnagyobbak közé tartozik. A cég 2017–18-ban már átélt egy csődhelyzetet, most újra ez a veszély fenyegeti. A Seadrill 1,2 milliárd dolláros értékleírást hajtott végre – derül ki kedden közreadott első negyedéves gyorsjelentéséből. A negyedéves EBITDA 55 millió dollárra esett az egy évvel korábbi 72 millióról, a leírás miatt viszont a veszteség 1,57 milliárdra rúgott, ez a tavalyi ötszöröse. A Seadrill azt is jelezte, hogy 7,4 milliárd dolláros adósságállományának egy részét tulajdonrészre kellene váltani ahhoz, hogy egyáltalán túléljék a koronavírus-járvánnyal súlyosbított olajpiaci válságot. Márciusban a Seadrill 35 északi-tengeri platformjából csak 17 működött, s úgy tűnik, tíz egységüket végleg kivonhatják a forgalomból. Az adósság átstrukturálásával bankárokat és jogászokat bízott meg a tulajdonos, John Fredriksen iparmágnás. A norvégiai születésű, ciprusi állampolgársággal is rendelkező, a Bermudákon bejegyzett Seadrillt Londonból irányító Fredriksen vállalatbirodalmát alaposan legyengítette a válság, hiszen a világ legnagyobb olajtankerflottáját, a Frontline-t is ő üzemelteti, emellett a lehető legrosszabbkor szállt be a Norwegian Air fapados légitársaságba, amely piaci értékének a 90 százalékát veszítette el az idén. A Seadrill még ebben a hónapban elhagyja a New York-i tőzsdét, az oslóin viszont még jelen lesz. Árfolyama odahaza 83 százalékot bukott az idén, ebből tízet épp tegnap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.