Jó és rossz hírekkel egyaránt szolgált a világ legnagyobb tengeri kirándulóhajókat üzemeltető társasága, a Carnival. Egyfelől meglepte a piacot azzal, hogy a 2021-es szezonra szabad kapacitásait 60 százalékban új vendégek kötötték le, holott marketingre a májussal zárult negyedévben alig költött a koronavírus-járvány legnagyobb vesztesei közé tartozó társaság. Az utazási korlátozások miatt elmaradt idei túrákra befizető turisták számára jelentős kedvezményeket és rugalmas feltételeket kínál a Carnival, hogy elkerülje a már befizetett jegyek árának visszatérítését, amihez az utasoknak csupán a fele ragaszkodott. Ugyancsak pozitív hír, hogy a Carnival német leányvállalata, az Aida három óriás óceánjárója augusztusban kifut a kikötőből, miután a szigorú járványellenes feltételeknek mindenben eleget tettek.
A rossz hír az, hogy a Carnival továbbra is gőzerővel égeti a pénzt, bevételei messze nem fedezik az állandó költségeket. A cég ezért és az újraindulást követő, szerényebbnek ígérkező forgalom láttán úgy döntött, hogy három hónapon belül eladásra hirdeti 13 tengerjáróját, amelyek a flotta teljes kapacitásának 9 százalékát képviselik. Egyszersmind a megrendelt új hajóinak átvételét is átütemezi a gyártókkal való egyeztetés után. A Reuters úgy tudja, hogy a leszerződött kilenc új hajóból legfeljebb ötre tartanak igényt. Arnold Donald elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy üzemi költségeiket évi hétmilliárd dollárra szorítják le, míg a következő másfél évben fejlesztési, beruházási keretüket ötmilliárd dollárral kurtítják meg. A Carnival az idén elvesztette piaci értékének kétharmadát, de az árfolyam a hatékonyság növeléséről és a feszes gazdálkodásról szóló ígéretekre 11 százalékkal erősödött. A negyedéves számok gyászosak voltak, a 740 millió dolláros bevétel az egyhatoda az egy évvel korábbinak, a veszteség 4,37 milliárd dollár volt, szemben a bázisidőszak 451 milliós nyereségével. A Carnivalnak tízmilliárd dolláros tartaléka van, ezzel még zombiüzemmódban is túlélné a következő évet.
Az óceánjárók piacának három éllovasa jelenleg egy csónakban evez: a Carnival mellett a Norwegian Cruise Line és a Royal Caribbean is részt vesz abban a közös munkában, amelynek célja, hogy megteremtsék a maximális biztonságot, és visszanyerjék az utasok bizalmát, ez létfontosságú a járvány kitöréséig töretlenül fejlődő ágazat szereplői számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.