BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Flottacsökkentéssel spórol a Carnival

Jó és rossz hírekkel egyaránt szolgált a világ legnagyobb tengeri kirándulóhajókat üzemeltető társasága, a Carnival. Egyfelől meglepte a piacot azzal, hogy a 2021-es szezonra szabad kapacitásait 60 százalékban új vendégek kötötték le, hol­ott marketingre a májussal zárult negyedévben alig költött a koronavírus-járvány legnagyobb vesztesei közé tartozó társaság. Az utazási korlátozások miatt elmaradt idei túrákra befizető turisták számára jelentős kedvezményeket és rugalmas feltételeket kínál a Carnival, hogy elkerülje a már befizetett jegyek árának visszatérítését, amihez az utasoknak csupán a fele ragaszkodott. Ugyancsak pozitív hír, hogy a Carnival német leányvállalata, az Aida három óriás óceánjárója augusztusban kifut a kikötőből, miután a szigorú járványellenes feltételeknek mindenben eleget tettek.

A rossz hír az, hogy a Carnival továbbra is gőzerővel égeti a pénzt, bevételei messze nem fedezik az állandó költségeket. A cég ezért és az újraindulást követő, szerényebbnek ígérkező forgalom láttán úgy döntött, hogy három hónapon belül eladásra hirdeti 13 tengerjáróját, amelyek a flotta teljes kapacitásának 9 százalékát képviselik. Egyszersmind a megrendelt új hajóinak átvételét is átütemezi a gyártókkal való egyeztetés után. A Reuters úgy tudja, hogy a leszerződött kilenc új hajóból legfeljebb ötre tartanak igényt. Arnold Donald elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy üzemi költségeiket évi hétmilliárd dollárra szorítják le, míg a következő másfél évben fejlesztési, beruházási keretüket ötmilliárd dollárral kurtítják meg. A Carnival az idén elvesztette piaci értékének kétharmadát, de az árfolyam a hatékonyság növeléséről és a feszes gazdálkodásról szóló ígéretekre 11 százalékkal erősödött. A negyedéves számok gyászosak voltak, a 740 millió dolláros bevétel az egyhatoda az egy évvel korábbinak, a veszteség 4,37 milliárd dollár volt, szemben a bázisidőszak 451 milliós nyereségével. A Carnivalnak tízmilliárd dolláros tartaléka van, ezzel még zombiüzemmódban is túlélné a következő évet.

Az óceánjárók piacának három éllovasa jelenleg egy csónakban evez: a Carnival mellett a Norwegian Cruise Line és a Royal Caribbean is részt vesz abban a közös munkában, amelynek célja, hogy megteremtsék a maximális biztonságot, és visszanyerjék az utasok bizalmát, ez létfontosságú a járvány kitöré­séig töretlenül fejlődő ágazat szereplői számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.