Ételfutár a tőzsde új kedvence
Változás történt a hét elején a német DAX indexben, a kikerülő Wirecard helyére a Delivery Hero érkezett. Ez utóbbi azért is érdekes, mert nagy növekedési sztori van a háttérben, és a cégre a koronavírus-járvány hozta fogyasztói változások egyik nyerteseként lehet tekinteni. A társaság egyebek között a NetPincér anyavállalata, de globálisan is több mint 40 országban van jelen az ételfutár-szolgáltatásaival. A cég néhány éve lépett a tőzsdére, az IPO óta pedig több mint megháromszorozta az árfolyamát. Az emelkedés legnagyobb része viszont az idei évhez kötődik, mivel a járvány okozta lezárások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelésekre, miközben a vállalat megpróbál tovább terjeszkedni globálisan.
Július végén a menedzsment a korábbi 2,4 és 2,6 milliárd euró közötti éves bevételi előrejelzést 200 millió euróval megemelte az erős negyedéves adatok miatt.
Az elmúlt időszakban a házhoz szállítások volumene majdnem duplázódott, naponta több mint 4 millió rendeléssel és júniusban több mint 100 millió kiszállítással.
A növekedés Ázsiában kifejezetten jelentős volt, ahol a kiszállítások száma 40 millióról 156 millióra emelkedett a második negyedévben. Az Egyesült Államokban 12-ről 26 millióra nőttek a kiszállítások, míg Európában 20-ról 30 millióra. A vállalat holnap teszi közzé a részletes beszámolóját az első féléves eredményekről. A harmadik negyedévben pedig fontos lépést tehet, hiszen Japánban terjeszkedik tovább Foodpanda márkanév alatt.
Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a Delivery Hero még mindig veszteségesen működik, az alacsony profitabilitás a terjeszkedés miatt növekvő beruházások következménye. Az elemzői konszenzus szerint még legalább két évet vehet igénybe, mire profitot termelhet a cég. A veszteséges működés miatt egyelőre nehéz mutatószámok alapján megítélni az értékeltséget, az elmúlt hónapok árfolyam-emelkedésével viszont piaci kapitalizáció alapján már a legnagyobb német cégek közé tartozik. Az elmúlt napokban egy kisebb korrekció látható a grafikonon, de az emelkedő trend még tart.


