BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elfeledett részvényeket keltenek életre a megváltozott szokások

A héten két olyan cég gyorsjelentése is napvilágot látott, amely egyértelmű nyertese lehet a járványhelyzet okozta életforma-változásoknak.

Ilyen az amerikai multinacionális vállalat, a Garmin, amely először navigációs rendszerek gyártásával vált ismertté. Később ezeket sikerült a modern kornak megfelelően egyre kisebb és mobilabb eszközökre is kiterjesztenie, és napjainkra a fitnesz- és sportórák meghatározó piaci szereplőjévé vált. Harmadik negyedéves gyorsjelentése mindenki számára meglepetést okozott, hiszen az 1,1 milliárd dolláros bevétel 19 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakáét, az egy részvényre jutó eredmény 1,63 dolláros értéke pedig még ennél is nagyobb mértékű növekedés.

A cég teljesítménye három területen volt igazán kiemelkedő: a hajóknál használt navigációs rendszerek eladásai 54 százalékkal, a fitnesz- és sportórák eladásai 35 százalékkal, a túrázáshoz és rekreációhoz használatos eszközök eladásai pedig 30 százalékkal ugrottak meg 2019-hez képest. Mindez jól mutatja, hogy 2020-ban a tömegrendezvényektől egyre inkább az egyéni sportolás felé fordulnak az emberek, amelynél már csak egy magányos tengeri horgászás tűnik vírusmentesebbnek.

A jó negyedéves eredmények hatására ugyan 5 százalékot ugrott az árfolyam, de a későbbi általános hangulatromlás miatt ez a pozitívum gyorsan elolvadt. A grafikonra tekintve fontos ellenállási szinthez érkezett a kurzus, ami a százdolláros lélektani határnál húzódik. A nagyobb árfolyam-emelkedéshez ezt kell áttörnie, ami inkább csak egy kisebb korrekciót követően képzelhető el.

A másik cég, amely váratlan előnyt tudott kovácsolni a kialakult helyzetből, a szintén amerikai Tupperware, amelyet itthon is jól ismerhetünk konyhai eszközeiről és tárolóedényeiről. A harmadik negyedéves jelentés szerint 477 millió dolláros bevételt realizált a cég, ami nemcsak a 360 milliós várakozást haladta meg jóval, de az előző év azonos időszakához képest is 14 százalékos a növekedés. Még ennél is nagyobb meglepetést okozott az egy részvényre jutó nyereség tekintetében a cég jelentése, hiszen az 1,2 dolláros eredmény a háromszorosa az elemzői várakozásnak, és csaknem két és félszerese az egy évvel korábbinak.

Mindez látványos emelkedést hozott a részvény árfolyamában is, amely 41 százalékkal nőtt. A cég hirtelen szárnyalásának megértéséhez éppen egy évet kell visszautaznunk az időben: 2019 októberében az akkori harmadik negyedéves gyorsjelentés óriási csalódást okozott. Habár a Tupper­ware mindvégig nyereséges maradt, a bevételek elmaradása és a 2019-es tervek lefelé módosítása mélyrepülést indított el a részvény árfolyamában. A korábban 15 dollár felett forgó papír egy nap alatt 30 százalékot veszített az értékéből, és ez a folyamat a következő hónapokban is megállíthatatlan volt. Egészen idén márciusig, amikor a Covid okozta sokkot követően már alig több, mint egy dollárt ért a cég részvénye. Az indokolatlan alulértékeltséget először csak lassú emelkedés követte, majd júliusban, a második negyedéves számok bemutatását követően jött az első ugrás: 30 százalékos emelkedéssel újra 15 dollár fölé került az árfolyam. Itt sem ért azonban véget a lendület, a folyamatosan nyereséget termelő vállalatban egyre többen látták meg a fantáziát, köszönhetően annak, hogy az éttermek limitált nyitvatartásával és az emberek éttermi fogyasztásainak visszafogásával az otthoni konyhai eszközökre és tárolóedényekre is jócskán megnőtt a kereslet.

Mindez meghozta a kiváló harmadik negyedéves számokat is, ennek eredménye az újabb 30 százalék feletti ugrás és a 30 dolláros árfolyamérték megközelítése. Ha abból indulunk ki, hogy 2017-ben 70 dollárt is adtak egy Tupperware-részvényért, még innen is bőven lehet tér a további emelkedésre, de az biztos, hogy a 30 dollár most fontos lélektani határ.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.