Az All Nippon Airways (ANA) még az idén 3,2 milliárd dollár értékben bocsát ki új részvényeket, hogy a friss forrásból megerősítse tőkehelyzetét, és kifizesse a járvány kicsúcsosodása előtt, még februárban ötmilliárd dollárért megrendelt húsz repülőgépét. A Boeing 787-es Dreamlinerjei már várják, hogy japán állomáshelyükre repülhessenek és forgalomba állhassanak. A legnagyobb japán légitársaságnak ugyan most éppen nem lenne rájuk szüksége, mégis az átvételük mellett döntöttek, mert vállalhatatlanul magas lenne a lemondásuk esetére kifizetendő elállási díj összege. Ugyanakkor
remélik azt is, hogy a vírusnak 2022-re írmagja sem marad, s akkor az olcsón üzemeltethető új gépekkel tudják kiszolgálni az ismét fellendülő légi forgalmat.
Érdekesség, hogy az ANA októberben még úgy döntött, hogy 35 Boeingjének nyugdíjazásával 276 darabosra csökkenti flottáját.
A költségek lefaragásra kulcsfontosságú, hiszen enélkül is 4,8 milliárd dolláros lehet a márciussal záruló üzleti évben az ANA üzemi vesztesége.
A légitársaság októberben már lekötött egy 3,8 milliárd dollár értékű hitelkeretet is japán bankoknál – írja a Reuters. Az ANA holdingcégének árfolyama 29 százalékot gyengült az idén. A kibocsátandó részvények negyedét külföldi intézményi befektetőknek kínálják fel.