Pénz- és tőkepiac

Jól hajrázott a Toyota és a GM

Az elemzőket állva hagyta a Toyota és a General Motors, melyek erős negyedéven vannak túl és kiheverték a járvány negatív hatásait.

Előrelátó volt a Toyota, amely az autógyártók közül szinte egyedüliként nem panaszkodik a krónikus globális csiphiányra. A japánok négy hónapra elegendő készletet halmoztak fel, s ezért optimizmusuk is szintet lépett: márciussal véget érő üzleti évre

a korábban tervezettnél 54 százalékkal magasabb, 19,1 milliárd dolláros üzemi eredményt jeleznek előre.

A Refinitiv konszenzusa 14,7 milliárd dollárról szólt. A járvány miatt kényszerleállásokkal tarkított tavaszi, 21 százalékos visszaesést hozó időszak már történelem, a Toyota 2020 utolsó három hónapját nagyon meghajtotta, az üzemi nyereség ekkor 9,43 milliárd dollárt tett ki, a piac által vártnál 75 százalékkal többet. A Toyota negyedéves bevétele az egy évvel korábbit 8 százalékkal meghaladva 78,3 milliárd dollárra gyarapodott.

Az üzleti évet 9,73 millió autó eladásával zárhatják,

ez háromszázezerrel több az elemzői becslésnél, de elmarad a megelőző év 10,46 millió darabos tényadatától. Az viszont már biztos, hogy a Toyota a 2020-as naptári évben visszaszerezte a Volkswagen-csoporttól a világ legnagyobb autógyártója címet, ami az eladott darabszámot illeti.

Kenta Kon, a cég pénzügyi igazgatója szerint a csipmizéria számukra legfeljebb tavasszal okozhat kellemetlen meglepetést, de úgy véli, az első félév végén, de akár előbb is találkozhat majd a kereslet a kínálattal. A kedvező hírek 3,2 százalékos árfolyam-emelkedést váltottak ki, hat és fél éves csúcsra feltornászva a Toyota kurzusát.

Fotó: Mateusz Slodkowski/Getty Images

A General Motors (GM) árfolyama fél százalékos csökkenéssel reagált a negyedik negyedév és 2020 egészének gazdálkodásáról szóló gyorsjelentésre, igaz a kurzus év eleje óta már 40 százalékot erősödött a cég grandiózus fejlesztési terveinek hírére.

Amerika legnagyobb, s a világ harmadik számú autógyártó csoportja

27 milliárd dollárt fordít a következő négy évben az új technológiákra,

ennek eredményeként 30 villanyhajtású modellt dob piacra 2025-ig, és 2035-től nem gyárt belső égésű motorral szerelt autókat.

A jelen azonban a benzinfaló pickupoké és SUV-ok, a GM ennek köszönheti, hogy negyedéves eladásaiból 2,85 milliárd, éves szinten pedig 6,43 milliárd dolláros profitot ért el az egy évvel korábbi 194 millió veszteség, illetve 6,73 milliárd dolláros nyereség után. Az elemzői konszenzus ennél 20 százalékkal alacsonyabb volt. A járvány azért belemart az eladásokba, a 2019-es 7,72 után csak 6,83 millió Buick, Chevrolet, GMC és Cadillac kelt el.

General Motors Toyota
Kapcsolódó cikkek