BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több évtizedes álom válik valóra, erre várt mindenki: 1960 óta nem nyúltak hozzá, most elkezdődik a 110-es vasútvonal felújítása

Korszerűsítenék a Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka közötti, 110-es számú vasútvonalat. A projekt tervezésére 8 milliárd forint áll rendelkezésre, a kivitelezés a remények szerint 2029-ben elkezdődhet. A cél, hogy a 70 kilométeres vasútvonalon 100–120 kilométer per órás sebességgel haladhassanak a vonatok.

Több mint 70 kilométer hosszan újul meg az Alföld egyik vasútvonala. A fejlesztés az elmúlt évek egyik legnagyobb beruházása lesz – írja a Szon.

TASÓ László vasútvonal
Korszerűsítenék a Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka közötti, 110-es számú vasútvonalat / Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Megkezdődik a 110-es számú, azaz a Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka vasútvonal fejlesztése és villamosítása. Erről beszélt Tasó László, az Északkelet-Magyarország vasúti közlekedéséért felelős miniszteri biztos és Simon Miklós országgyűlési képviselő pénteken a Nyírbátorban tartott sajtótájékoztatójukon.

Simon Miklós elmondta, hogy „egy több évtizedes probléma megoldása kezdődik meg a következő években a 110-es vonal felújításával, korszerűsítésével. Az elmúlt évtizedekben a vasútpálya nagyon elhasználódott, s ez jelentősen megnehezíti, lelassítja a bejutást az érintett városokba. A vonalon 1960-ban volt egy nagyobb felújítás, majd 2020 tájékán is voltak kisebbek, de az igazán nagy korszerűsítés most következik.”

Tasó László pedig arról tájékoztatott, hogy habár a vonal felújítása már régóta tervben volt, forrás eddig nem volt rá.

„Az egyik legfontosabb, hogy 22,5 tonnára emeljük a tengelyterhelést a 110-es vonalon, és a teljes szakaszt villamosítják. Valamennyi állomás megújul, ahol pedig nem voltak eddig épületek, ott újak épülnek. Az állomások környékén parkolók is készülnek, ahol ezt az adottságok lehetővé teszik” – tájékoztatott a miniszteri biztos.

„Az utasvárók vizesblokkjai és az utastájékoztató rendszer is megújul. A villamosítás után olyan biztosítóberendezéseket építenek, amelyekkel eddig csak a fővonalakon lehetett találkozni” – tette hozzá.

Jelenleg a tervezés szakaszában járunk, a tervek kivitelezőit 2026 első negyedévében választják ki. A projekt tervezésére mintegy 8 milliárd forintot áll rendelkezésre.

Simon Miklós azt is elárulta, az a cél, hogy a 110-es vasútvonalon 100–120 kilométer per órás sebességgel haladhassanak a vonatok.

A beruházás keretében az alábbi megállók újulnak meg:

  • Nyírmihálydiban felújítják a megállót, parkolót és kamerarendszert is telepítenek
  • Nyírgelse állomásán peronszigetek épülnek
  • Nyírbogáton új megállóhely épül, a munkaterületet már átadták a kivitelezőnek
  • Nyírbátorban az állomást többek között tehervonatok fogadására is alkalmassá teszik
  • Nyírcsászáriban szintén épül parkoló, de járdát is építenek, s a világítás is megújul
  • Hodász, Nyírmeggyes és Mátészalka állomásain is lesznek fejlesztések

Tasó László a megyei lapnak azt is elmondta, hogy 

reményei szerint 2029-ben már a kivitelezési munkálatok is elkezdődnek.

Több ezermilliárd forintos lendületben a vasútfejlesztés – új bejelentések is várhatók

Lépésről lépésre fejlődik a magyarországi vasúti infrastruktúra. Eredményképpen csökkenhetnek az utasokat sokkoló késések, és kevesebb lehet az árufuvarozókat bosszantó lassújelből is, összességében javulhat a vasúti szolgáltatás minősége. Azt, hogy pontosan hol és milyen előrelépés várható, Pántya József helyettes államtitkár ismertette egy közelmúltban tartott rendezvényen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.