Pénz- és tőkepiac

Már nem csak a biztonságot várjuk el a bankunktól

Bár fontosnak tartják a magyarok a bankok átlátható, etikus, felelős működését, értelemszerűen a legfontosabb, hogy pénzintézetük megbízható legyen.

Bár fontosnak tartják a magyarok a bankok átlátható, etikus, felelős működését, értelemszerűen a legfontosabb, hogy pénzintézetük megbízható legyen – derült ki a Takarékbank megbízásából készült felmérésből. A megkérdezett kilenc nagy hazai hitelintézet ügyfelei a praktikumot is a legfontosabb minősítő tényező között tartják számon – fontos nekik, hogy bankjuk gyors, rugalmas ügyintézéssel segítse őket, az ügyfelek kiszolgálásában rugalmasságot, a segítőkészséget és az ügyfélcentrikus működést, valamint a megfelelő tájékoztatást várják el. Új elemként komoly minősítő tényező a korszerű online ügyintézés, bár a válaszadók szerint ma még fontos a fiókhálózat kiterjedtsége is.

Miközben a válaszadók szerint olyan fontos egy bank esetében az etikus magatartás, a felelősségre vonhatóság, a szociális érzékenység, az emberek jogainak tiszteletben tartása vagy épp a tisztességes verseny betartása, hogy az érintettek 70 százaléka azt is megfontolná, hogy egy új termék vagy szolgáltatás igénybevételéhez hangsúlyosan kiáll ezen elvek mellett, közel kétharmaduk nincs tisztában azzal, hogy a fenti ismérvek a társadalmi felelősségvállalás alapelemei.

A válaszadók a társadalmi felelősségvállalást az anyagi támogatással és a szponzorációval azonosította. Ez utóbbi keretében az ügyfelek az egészségügy, a kultúra és a sport támogatását várják el leginkább és fontosnak tartják azt is, hogy a pénzintézetek a pénzügyi kultúra fejlesztésében is élen járjanak.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

A Takarékbank ügyfelei esetében a válaszadók kifejezetten fontosnak tartották azt, hogy a pénzintézet a helyi ügyek, értékek támogatása terén is aktív legyen – más bankokkal ellentétben az ügyfelek (jó eséllyel még a szövetkezeti múlt okán) elvárásként fogalmazzák meg a bankkal szemben a helyi családok és vállalkozások életének és működésének segítését.

A takarékszövetkezetek működése összeforrt a társadalmi felelősségvállalással, alapfeladatukként határozták meg, hogy helyi források elosztásával segítsék a helyi közösségek fejlődését. A pénzintézet több száz helyi szervezetet, közművelődési célt, programot, képzést vagy fejlesztést támogat rendszeresen, évente mintegy 200 millió forinttal

– emlékeztetett Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

bankolás Takarékbank megbízhatóság biztonság
Kapcsolódó cikkek