BUX 50,804.11
-0.20%
BUMIX 4,289.31
-0.60%
CETOP20 2,297.16
0.00%
OTP 17,380
0.00%
KPACK 8,500
-27.97%
0.00%
-3.27%
-0.26%
-0.21%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,315
-3.66%
+1.11%
+0.12%
+0.86%
-1.93%
-1.95%
-2.83%
-0.47%
-0.59%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,408
-0.08%
-0.78%
ALTEO 1,730
+0.87%
0.00%
+2.07%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-0.98%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
-0.23%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
+0.44%
0.00%
-0.96%
-1.80%
NUTEX 16.44
+2.37%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Repülőrajtot vett az év elején a Daimler

A közelmúltban az elektromosmodell-váltás felgyorsításáról is döntöttek.

Repülőrajttal indította az évet a Daimler, amelynek vezetése a közelmúltban az elektromosmodell-váltás felgyorsításáról is döntött

– jelentette be a német prémiumautó-gyártó tegnap, nem sokkal éves rendes közgyűlésének megkezdése előtt. Hozzátették, hogy a menedzsment éves szinten a tavalyi bevételt és adózás előtti nyereséget jelentősen meghaladó eredményekkel számol.

A Volkswagenhez és a BMW-hez hasonlóan a Mercedeseket gyártó Daimler is döntően a német luxusautók iránt az utóbbi hónapokban dinamikusan megnövekedett kínai keresletből profitált, azaz folytatódott a tavalyi második fél évtől induló kedvező trend. Ráadásul a kínaiak az egyre drágább modelleket keresik.

Növekvő számú rendelésekkel büszkélkedhet a teherautó- és a buszdivízió is.

Fotó: Shutterstock

Az év végi hátszélnek köszönhető jó start után a Daimler magabiztosan tekint az esztendő hátralévő része elé

– közölte a cég, annak ellenére, hogy a globális autóipar a félvezető-beszállítás szűk keresztmetszetét okolva általában nehezen tudja tartani tavalyi teljesítményét. Arra is kitért a konszern közleménye, hogy rendben folynak a teherautó-üzletág leválasztásának és tőzsdei megjelenésének előkészületei, úgyhogy továbbra is 2021 végére várható a Daimler Trucks elsődleges nyilvános részvénykibocsátása (IPO). Mint ismeretes, a cég februárban jelentette be leányának parkettre lépését.

Az elektromos járművekre az átállás tervezett felpörgetése kapcsán ugyanakkor a Daimler nem említett részleteket.

Az idáig érvényes, 2019-ben közzétett terv szerint a konszern által 2030-ban értékesített gépkocsik közül már minden második konnektorról is tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) vagy tisztán elektromos lehet. Ezzel összefüggésben most Ola Kallenius vezérigazgató csak annyit jegyzett meg, hogy előbbre hoznák ezt a dátumot.

Ha ez sikerülne, a BMW elé vághat a stuttgarti óriás, hiszen a bajorok éppen ebben a hónapban közölték, hogy szintén 2030-ban érné el az 50 százalékos arányt a zéró karbonkibocsátású járműveik értékesítése. A Daimler amúgy áprilisban mutatja be vadonatúj, tisztán elektromos Mercedes-Benz szedánját, az EQS-t, amelyhez egyedi elektromos platformot fejlesztettek. Tegnap már az is napvilágot látott, hogy az EQS egy töltéssel 770 kilométert tud majd megtenni.

Amerikában is gyártják az eSpintereket

Az új generációs eSpinter kisteherautók gyártása 2023-ban startolhat el – két németországi telephely mellett – a dél-karolinai Charlestonban – közölte a Mercedes-Benz USA, a Daimler amerikai leánya. Az anyacég összesen 350 millió dollárból teszi alkalmassá három üzemét az eSpinterek előállítására. Az új modellt olyan változtatható elemekből álló (moduláris) platformokkal gyártják majd, amelyek a cég jelenlegi teherautóihoz képest többvariációs lehetőséget nyújtanak a járművek igény szerinti kialakítására.

 

Kapcsolódó cikkek