A Heineken, hála az afrikai, közel-keleti és kelet-európai fogyasztás átlagosan 10 százalékos növekedésének, a nyugat- és a közép-európai értékesítések zuhanása ellenére a vártnál jobb eredménnyel zárta az első negyedévet – derül ki a világ második legnagyobb sörgyártójának gyorsjelentéséből. Az év második felétől már az öreg kontinens nyugati felén is fokozatos regenerálódásra számít a holland konszern.
Március végéig a társaság világszerte 50,3 millió hektoliter sört adott el, ami gyakorlatilag megegyezik a bázisidőszak adataival, csakhogy előzetesen 5 százalékos visszaeséssel kalkuláltak.
A nyugat- és közép-európai régióban a korlátozások miatt zárva tartó sörözők, éttermek és kávézók kiesett forgalmának következtében – amit a bolti vásárlások nem tudtak pótolni – 9,7 százalékkal csökkentek az értékesítések, míg Észak-Amerikában stagnáltak, Ázsia fogyasztása pedig 5,4 százalékkal nőtt. Külön terhet jelentett ráadásul, hogy egyszer használatos dobozokba kellett tölteni a sört a hordók, illetve a visszaváltható palackok helyett.
A Heineken nettó nyeresége éves alapon közel 80 százalékkal, 168 millió euróra emelkedett; a 2019-es első negyedévhez képest azonban 40 százalékos a visszaesés. A cégnél végbement jelentős költségcsökkentések javították a profitot.
A vállalat hároméves programot indít a pandémia előtti profitszint helyreállítására, amelynek részét képezi egy nyolcezer fős leépítés is.
A cég részvényei Amszterdamban tegnap kora délutánig 3,5 százalékkal, 95 euró fölé erősödtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.