BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamar utolérné magát a Heineken

A Heineken, hála az afrikai, közel-keleti és kelet-európai fogyasztás átlagosan 10 százalékos növekedésének, a nyugat- és a közép-európai értékesítések zuhanása ellenére a vártnál jobb eredménnyel zárta az első negyedévet – derül ki a világ második legnagyobb sörgyártójának gyorsjelentéséből. Az év második felétől már az öreg kontinens nyugati felén is fokozatos regenerálódásra számít a holland konszern.

Március végéig a társaság világszerte 50,3 millió hektoliter sört adott el, ami gyakorlatilag megegyezik a bázisidőszak adataival, csakhogy előzetesen 5 százalékos visszaeséssel kalkuláltak.

A nyugat- és közép-európai régióban a korlátozások miatt zárva tartó sörözők, éttermek és kávézók kiesett forgalmának következtében – amit a bolti vásárlások nem tudtak pótolni – 9,7 százalékkal csökkentek az értékesítések, míg Észak-Amerikában stagnáltak, Ázsia fogyasztása pedig 5,4 százalékkal nőtt. Külön terhet jelentett ráadásul, hogy egyszer használatos dobozokba kellett tölteni a sört a hordók, illetve a visszaváltható palackok helyett.

A Heineken nettó nyeresége éves alapon közel 80 százalékkal, 168 millió euróra emelkedett; a 2019-es első negyedévhez képest azonban 40 százalékos a visszaesés. A cégnél végbement jelentős költségcsökkentések javították a profitot.

A vállalat hároméves programot indít a pandémia előtti profitszint helyreállítására, amelynek részét képezi egy nyolcezer fős leépítés is.

A cég részvényei Amszterdamban tegnap kora délutánig 3,5 százalékkal, 95 euró fölé erősödtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.