Főleg a SUV-modellek és a Genesis márkájú luxus-limuzinok növekvő értékesítése nyomán a Hyundai első negyedéves nettó profitja éves bázison 175 százalékkal, 1522 milliárd koreai vonra (1 von = 0,27 forint) emelkedett – áll az autógyártó tegnap reggel közzétett gyorsjelentésében. Ez a nyereség az elmúlt négy év legjobb eredménye, ám a csaknem háromszoros növekedés részben a bázishatásra is visszavezethető, hiszen a tavaly január és március közötti időszakról a térséget elsőként elérő pandémia miatt nagyon gyenge beszámolót publikált a dél-koreai konszern. Jelentős, csaknem 30 százalékos profitbővülést ért el a cég negyedéves összehasonlításban is.
A csoporthoz tartozó Kiával együtt a világ ötödik legnagyobb autógyártójának számító Hyundai Motor
éves összevetésben 8,2 százalékos növekedést ért el 27 391 milliárd vonos árbevétellel, az előző negyedévhez viszonyítva 6,3 százalékos a csökkenés. A csoport által értékesített gépkocsik száma pedig egy év alatt 11 százalékkal gyarapodott.
Kitért arra is a közlemény, hogy a növekedésben az Egyesült Államok mellett India és Kína vitte még a prímet. Amerikában a Genesis luxuslimuzin, valamint a csoport erősödő piaci térfoglalása a prémiumkategóriájú városi terepjárók piacán játszott döntő szerepet a sikerben. Az utóbbi nagy áttörés, tekintve, hogy eddig ebben a tengerentúlon rendkívül népszerű kategóriában nemigen osztottak lapot a dél-koreai óriásnak.
A Hyundai menedzsmentje szerint az év hátralévő részében a kormányzati ösztönzőcsomagok világszerte fokozni fogják az autók iránti keresletet, ellenben továbbra is bizonytalansági tényezőnek tartják a globális csiphiányt, valamint az alapanyagköltségek ingadozását.
Amúgy az év első negyedében a koreai cégnél – jókora készletének hála – a legtöbb vezető autógyártóval ellentétben nem kellett üzemeket leállítani alkatrészhiány miatt, azonban a japán Renesas egyik csipgyártó bázisán tűzkár keletkezett, és a texasi viharok gondoskodtak róla, hogy a Hyundai Kiát is utolérje a krízis. Ebben a hónapban hosszabb-rövidebb időre már háromszor függesztették fel a gyártást különböző üzemeikben, illetve arról is döntöttek, hogy a csupán módjával rendelkezésre álló félvezetőket a legnépszerűbb modelljeik összeszereléséhez használják fel.
A cégvezetés májusra az áprilisihoz hasonló állapotokat vár, a továbbra is gyorsan változó helyzetre tekintettel azonban az azt követő időszakra vonatkozólag nem adott előrejelzést. Elemzők szerint a szűk keresztmetszet miatt mostanáig 12 ezer autóval gyártott kevesebbet a Hyundai.
A vetélytársaitól a villanyautók gyártásában lemaradó konszern tegnap reggel azt is bejelentette, hogy szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésébe kezd, és tervei szerint 2030-ban már ezen a technológián alapszik majd elektromos járműveinek sorozatgyártása. A vállalat februárban egyébként már kihozta Ioniq 5 elnevezésű, közepes méretű e-crossoverét, amely a jelenlegi technológiára épülő villamosáram-meghajtású járműcsaládjának az első tagja. A Hyundai és a Kia 2025-ben együttesen 1 millió elektromos autót akar gyártani, amivel elképzeléseik szerint a világ harmadik legnagyobb gyártójává válnának a kategóriában.
A Hyundai részvényei tegnap, a koreai tőzsde megnyitása után a jelentésre először 2 százalékot drágultak, zárásra viszont 226 vonon állapodott meg a kurzus, tehát csupán 0,2 százalék maradt a pluszból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.