Tavaly tavasz óta a legtöbb cég életében egyre fokozódó nehézséget jelentett (és jelent még most is), hogy hogyan lehet az otthoni munkavégzésre kényszerült, elfáradt dolgozók és a szélsőségesen megváltozott körülmények között megőrizni a csapatszellemet, a közvetlen kapcsolatok értékének erejét, illetve valamilyen módon pótolni a személyes, munkától független találkozások, beszélgetések és általánosságban a viszontlátás élményét.
Ezzel kapcsolatban új feladatokkal szembesült a belső CSR, miközben a pandémia okozta egészségügyi és társadalmi helyzet a cégek külső CSR tevékenységének felelősségét is még tovább fokozta.
Ebből a hármasból született az az ötlet, hogy a csapat- és a versenyszellemet, valamint segíteni akarást párhuzamosan fűtsük fel, versenyezzünk egymással és önmagukkal, az összteljesítményünk eredményét viszont egy nagy csapatként tudjuk magunkénak, ezúttal egy más jellegű jó cél érdekében – mesélte a játék kezdeteiről Szőke Orsolya, az EXIM vezérigazgatói kabinet-, PR és kommunikációs vezetője. A kihívásokra egy kihívással válaszolt az EXIM, a magyar bankszektor exporthitel-ügynöksége; így kelt életre a #EXIM1000 játék, majd abból az EXIM-kihívás.
Januártól kezdték szervezni a programot: arra utaló jeleket, játékos feladványokat kaptak a kollégák e-mailben és az intraneten keresztül, hogy valami nagy dolog van készülőben. Mindenki kapott egy #EXIM1000 feliratú sportpólót, majd február 3-án, egy online all staff meeting alkalmával lehullott a lepel és elindították a – kihívásos alapon működő – játékot, amelynek lényege:
mozogjunk, sportoljunk egymástól távol, de mégis közösen; és gyűjtsünk össze együtt 1000 kilométert, mert minden kilométerünk 1000 forintot ér a Heim Pál Gyermekkórháznak.
A játék fontos pontja volt, hogy egyéni teljesítménnyel lehetett résztvenni, hozzájárulni a csapat összteljesítményéhez, és aki teljesítette a saját kihívását, hivatalosan át kellett adnia a képzeletbeli stafétabotot, ki kellett hívnia 3 másik kollégát a teljesítésre: sétáljanak, túrázzanak, fussanak, kerékpározzanak választásuk szerint, de minimum 3 km-t, csináljanak egy szelfit és egy sport app fotót, töltsék fel ezeket a játékra létrehozott exim1000.hu oldalra.
Az EXIM-csapat aktivitását, lelkesedését, versenyszellemét, összefogását, segíteni akarását mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a hagyományos csapatépítő vagy sportnapok létszámát is meghaladóan, 80 százalékos volt a részvételi arány és átlagosan fejenként több mint 28 km-t teljesítettek a „játékosok„.
A kihívásos elven működő kampány keretében 7 395 kilométert tett meg két hónap alatt az EXIM csapata.
A társaság a kollégák által megtett minden kilométer után így 7,395 millió forintot adományozott a Heim Pál Gyermekkórháznak. Az adomány átadására május 20-án, egy szűkkörű eseményen került sor a Heim Pál Gyermekkórházban.
A játék – a program Bankszövetségen keresztüli megismertetésének köszönhetően – EXIM-kihívás néven folytatódik egy másik, kiemelt bankpiaci szereplő csatlakozásával: a stafétabotot átvette az EXIM egyik legfontosabb partnere, a tavaly az Év Bankja 2019 EXIM-díjjal is elismert Raiffeisen Bank Zrt. A pénzintézet kollégái szintén a Heim Pál Gyermekkórházért fognak egyénileg, mégis egy nagy csapatként sportolni a következő hónapokban. ”Örömmel és nagy elkötelezettséggel csatlakoztunk a kezdményezéshez, reméljük, hogy a későbbiekben egy újabb bank folytatja tovább a programot.” – mondta Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketing-igazgatója.
A vártnál is nagyobb sikere volt az Eximbank kötvényeinek
Az Eximbank hétfői aukcióján EXIM 2022/2 sorozatú, valamint a 2027/1 sorozatú kötvényekből tartott rábocsátást. Mindkét kötvényből a tervezettnél többet tudott értékesíteni.