BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Concorde eladásra javasolja a Wizz Airt

A Concorde szerint az olaj és a szén-dioxid-kvóta árának 10-15 százalékos emelkedése gyors korrekciót hozhat a túlértékelt európai légitársaságok részvényáraiban, így a Wizz Airnél is.

A Wizz Air részvényeire 43,4 angol fontos 12 havi célárat határozott meg a Budapesti Értéktőzsdével együttműködésben készített első elemzésében Bukta Gábor, a Concorde részvényelemzője. Tekintve, hogy tegnap valamivel 48 font alatt kereskedtek a magyar hátterű diszkont-légitársaság papírjaival Londonban, nem csoda, hogy az ajánlás eladás lett. Mint ismert, a Wizz Air történetének legnagyobb veszteségét könyvelhette el a március 31-én zárult 2020–2021-es pénzügyi évben. Bár a szerdán közzétett éves beszámoló szerint a bevételek meghaladták a várakozásokat, a nettó eredmény nem okozott meglepetést, így 739 millió euró bevételre 576 millió ­euró adózás utáni veszteség jutott.

Jóllehet a mostani, 2021–2022-es pénzügyi évre a légitársaság nem kívánt előrejelzést adni, az áprilistól júniusig tartó időszakban átlagosan 30 százalékos, a nyári csúcsidőszakban pedig a tavalyi évhez hasonló kapacitással üzemelhet – emeli ki az elemző, aki azt is kihámozta a vállalat prezentációjából, hogy jövő márciusra a repülőgépflotta csak 148 darabosra bővül, szemben a korábban várt 152-vel, ami csalódást keltő.

A Wizz Air részvényei ugyanakkor álomszerű emelkedésen vannak túl az elmúlt bő egy évben. Több mint 20 százalékkal értékelődtek fel 2019 vége óta, sőt idén is 10 százalék körüli hozamot lehetett már elérni a papírral. A befektetői optimizmus, valamint a Stoxx Europe 600 indexbe való bekerülés már­cius közepére 55 font fölé repítette az árfolyamot. Azóta viszont közel 13 százalékkal esett a kurzus, és az elmúlt majdnem három hónap vesszőfutása egyáltalán nem alaptalan Bukta Gábor szerint, mivel a Wizz Air emelkedő piaci kapitalizációjának és a közel egymilliárd euróval megnőtt adósságszintjének eredményeként a vállalati érték már több mint 40 százalékkal haladja meg a 2019. év végi szintet, ami észszerűtlen, még a rózsás várakozások dacára is. Már csak amiatt is, mert az olaj, valamint a szén-dioxid-kvóta árának 10-15 százalékos trendszerű emelkedése az elrugaszkodott értékeltségen lévő európai légitársaságok részvényáraiban gyors korrek­ciót válthat ki. Ráadásul a Wizz Air nagytulajdonosa, az Indigo nemrég közölte, hogy 17,4 millió darab átváltható részvényét törzsrészvénnyé konvertálja, ami azt sugallja, hogy a közeljövőben újabb, több millió darabos pakett értékesítésére kerülhet sor.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.