A Wizz Air továbbra is veszteséges maradhat a világgazdaság vártnál lassúbb kilábalása miatt – figyelmeztetett tegnap a diszkont-légitársaság az előző évet lezáró gyorsjelentése közzétételekor. Váradi József vezérigazgató úgy véli, a cég április elsején megkezdett 2021–2022-es üzleti évében sem tud nyereséget termelni, vagyis egy újabb úgynevezett átmeneti évet zárhat majd a vállalat, hacsak a korlátozások enyhítésével a kormányok nem kapcsolnak magasabb sebességi fokozatba.
A londoni tőzsdén jegyzett magyar társaság éves nettó vesztesége elérte az 576 millió eurót, pedig az azt megelőző évben még 281 millió eurós nyereséget termelt. A korrigált eredménye az előző évi 345 millió eurós nyereségből 482 millió eurós veszteségbe fordult.
A fapados szolgáltató által szállított utasok száma a negyedére, 10 millióra esett vissza, és a légicégeknél árgus szemmel figyelt utaskilométer (ASK) 64 százalékkal zsugorodott, így nem csoda, hogy a cég árbevétele 73 százalékkal, 739 millió euróra csökkent. Azon belül a menetjegy-értékesítésből befolyt bevétel 78 százalékkal, 326 millió euróra apadt.
Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a Wizz Air a teljes tisztított működési költségét sikeresen szorította vissza, méghozzá több mint 50 százalékkal, 1,17 milliárd euróra. Ráadásul ezt a megtakarítást úgy érte el, hogy megőrizte a munkavállalók 80 százalékát, és a március 31-i adatok szerint a légitársaság által üzemeltetett repülőgépek száma 16 darabbal, 137-re növekedett.
Még mindig magas a vállalat készpénzállománya, sőt még nőtt is, hiszen kevéssel meghaladja az 1,6 milliárd eurót, pedig egy évvel korábban még mintegy 100 millió euróval kevesebb volt. Ez a meglepő „gazdagodás” azzal függhet össze, hogy a menedzsment tájékoztatása szerint a nagyjából 433 millió eurót kitevő, három hónapnál hosszabb időre lekötött betéteket nem készpénzként tartják nyilván. Az utolsó negyedévben 84 millió eurót égetett el a cég.
A Reuters által ultraolcsó légitársaságnak nevezett Wizz Air ebben a negyedévben a válság előtti kapacitása 30 százalékán repül, a százszázalékos kapacitás bevetése csak a 2022–23-as pénzügyi évben esedékes. Májusban amúgy összesen 832 ezren utaztak a lila-fehérben pompázó repülőkön, ami a tavaly májusi adatot 6,5-szer haladta meg, de meg sem közelítette a 2019-es számot.
Váradi József megtartotta optimista hozzáállását a hosszabb távú kilátásokat illetően, hiszen – mint mondta – ezután is szisztematikusan figyelik az új piaci lehetőségeket, az elmúlt 12 hónapban a flottafejlesztésekre és a hálózatépítésre költött befektetéseik pedig hamarosan termőre fordulnak.
A Wizz Air részvényei a londoni tőzsdén 1,3 százalékkal, 48 font közelébe gyengültek a jelentés közzététele után. Az elmúlt 12 hónapban ellenben a társaság papírjai 40 százalékkal drágultak. Márciusban például – a tőzsdei bevezetés óta először – 55 font felett kereskedtek vele.
A cég részvényeire az elmúlt fél évben elemzést kiadó nyolc elemző közül hét vételre ajánlja a papírokat a Marketbeat összesítése szerint, az előretekintő célár 48,8 és 60 font között szóródik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.