Pénz- és tőkepiac

Adjuk el a Wizz Airt

A Concorde szerint az olaj és a szén-dioxid kvóta árának 10-15 százalékos emelkedése az elrugaszkodott értékeltségen lévő európai légitársaságok részvényáraiban gyors korrekciót válthat ki.

A Wizz Air részvényeire 43,4 angol fontos 12 havi célárat határozott meg a Budapesti Értéktőzsdével együttműködve elkészített első elemzésében Bukta Gábor, a Concorde részvényelemzője. Tekintve, hogy jelenleg valamivel 48 font alatt kereskednek a magyar diszkont légitársaság papírjaival, nem csoda, hogy az ajánlás eladás lett.

Mint ismert, a Wizz Air történetének legnagyobb veszteségét könyvelhette el a március 31-én lezárult 2021-es pénzügyi évben.

Bár a szerdán közzétett éves beszámoló szerint a bevételek meghaladták a várakozásokat, a nettó eredmény nem okozott meglepetést,

így 739 millió euró bevételre 576 millió euró adózás utáni veszteség jutott.

Jóllehet a futó, 2022-es pénzügyi évre a cég nem kívánt forgalmi előrejelzést adni a vegyes kilátások fényében,

az áprilistól júniusig tartó időszakban átlagosan 30 százalékos, a nyári csúcsidőszakban pedig a tavalyi évhez hasonló kapacitással üzemelhet a légitársaság

– emeli ki az elemző, aki azt is kihámozta a vállalat prezentációjából, hogy a flotta bővítési üteme a korábbi tervhez képest szerényebbé vált. A módosított prognózis alapján jövő márciusra 148 géppel rendelkezhet a cég, szemben a korábban várt 152-vel, ami némi csalódást kelt.

Fotó: Shutterstock

Váradi József vezérigazgató ugyan továbbra is optimista a jövőt illetően, ugyanakkor a jelenleg is érvényben lévő európai utazási korlátozások miatt némiképp maga is óvatosságra intette a befektetőket.

Emellett szerinte a jegyárkörnyezet a következő hónapokban, de akár a következő nyári időszakig is nyomott maradhat, hiszen a kínálat jóval gyorsabban visszaépülhet, mint a kereslet.

A Wizz Air részvényei ugyanakkor álomszerű emelkedésen vannak túl az elmúlt bő egy évben. Több mint 20 százalékkal értékelődtek fel 2019. vége óta, sőt idén is 10 százalék körüli hozamot lehetett már elérni a papírral.

A befektetői optimizmus, valamint a Stoxx Europe 600 indexbe való bekerülés március közepére 55 font fölé reptette az árfolyamot.

Azóta viszont közel 13 százalékkal esett a kurzus, és az elmúlt közel 3 hónap alulteljesítése a szektortársakhoz képest egyáltalán nem alaptalan Bukta Gábor szerint,

lévén a Wizz Air emelkedő piaci kapitalizációjának és a közel 1 milliárd euróval megnőtt adósságszintjének köszönhetően a vállalati érték már több mint 40 százalékkal meghaladja a 2019 év végi szintet, ami észszerűtlen, még a rózsás várakozások dacára is.

Már csak azért is, mert az olaj, valamint a szén-dioxid kvóta árának 10-15 százalékos trendszerű emelkedése az elrugaszkodott értékeltségen lévő európai légitársaságok részvényáraiban gyors korrekciót válthat ki.

Ráadásul a Wizz Air nagytulajdonosa, az Indigo nemrég közölte, hogy 17,4 millió darab átváltható részvényét törzsrészvénnyé konvertálja, ami azt sugallja, hogy a közeljövőben újabb, több millió darabos értékesítésre kerülhet sor, azaz a jelenlegi árazást az Indigo elég vonzónak tarthatja a profitrealizáláshoz.

A Concorde tehát mindent összevetve, a Wizz Air részvényeit túlértékeltnek látja annak ellenére, hogy megítélése szerint hosszútávon továbbra is kedvezőek az innovatív légitársaság kilátásai.

légi közlekedés concorde Váradi József Wizz Air
Kapcsolódó cikkek