BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kapósabbak a környezetbarát termékek

A saját fenntartható működése mellett a lakosság és a cégek felelős tevékenységét, működését is ösztönzi a K&H. A pénzintézet közleménye szerint ezzel triplán nyerhetünk, a környezetünk védelme mellett ugyanis a fenntarthatóság elvét követő vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, a lakossági befektetők pedig a társadalmilag felelős (SRI) alapokon keresztül az iparág növekedéséből profitálhatnak.

Az idei évtől klímasemlegesen működő K&H megvizsgálta, hogy hol tud a leginkább pozitív eredményt elérni a társadalom és a gazdaság fenntartható működésének segítésében. Így a jövőben kiemelten kezeli a megújuló energiaforrások finanszírozását, segíti a cégek fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteit és elkötelezettségét, és tovább szélesíti a felelős befektetési termékek körét – írja közleményében a K&H.

Mindez nem kizárólag a fenntartható jövő biztosítását szolgálja, ugyanis a Planet Budapest 2021 megbízásából készült kutatás adatai szerint a magyaroknak csaknem a fele – 43 százaléka – hajlandó többet kifizetni a környezetbarát termékekért. A fogyasztók fenntarthatóság iránti igénye tehát olyan üzleti előnnyel jár, amelyet a vállalatoknak stratégiai szinten érdemes beépíteniük a működésükbe. „A fenntarthatóság középpontba állítása messze túlmutat környezetünk védelmén. A vállalatoknak versenyelőnyt és ezzel gazdasági hasznot hoz, a lakosságnak pedig kedvező befektetési lehetőséget is teremt” – tájékoztatott Suba Levente hálózatfejlesztési vezető.

Tavaly több mint ötszörösére, csaknem 16 milliárd forintra nőtt a K&H fenntartható alapjaiban kezelt vagyon, amiben meghatározó szerepe van annak, hogy az itthon az első SRI-alapot kibocsátó K&H tovább bővítette ezt a termékcsaládot. Az élénk kereslet láthatóan idén is tovább folytatódik, ugyanis már az első negyedévben megduplázódott az állomány, és megközelíti a 32 mil­liárd forintot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.