Tovább folytatódott a kedvező trend a második negyedévben is az AutoWallis Csoportnál, így összességében közel négyszeresésre ugrott a tőzsde autós vállalatának gépjármű értékesítése. A növekedés motorja a tavaly lezárt öt tranzakció volt, de az organikus bővülés is jelentős.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója Fotó: Koszticsák Szilárd

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az első félév értékesítési számai azt mutatják, hogy a tavaly végrehajtott tranzakciók és a korábban is stabil alapok együttesen jelentősen növelik a társaság méretét és eredménytermelő képességét, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalat az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.

A társaság közleményében hozzátette: az értékesítési adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a társaság túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén, miközben az autóbérlés területén már a bérleti napok száma is a bázis időszak több mint duplájára ugrott.

Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletágán belül az autóbérlés területén jelentősen, több mint duplájára (+101,5%), 66 183-ra ugrott a bérleti napok száma, míg a bérleti események száma stagnált. Az új gépjármű-értékesítés a tavalyi tranzakciók hatása nélkül kétszeresére (+100,4%), míg a tavalyi tranzakciók hatására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében csaknem négyszeresére (+247,3%), 3 428 darabra növekedett. Az üzletág új gépjármű értékesítése több mint a négyszeresére (+309,4%), 7.385 darabra ugrott (az organikus növekedés 32,2 százalékos volt).