Összességében erős második negyedéves eredményről számolt be kedden a Home Depot kiskereskedelmi óriás. Az amerikai barkácsáruházlánc egységeit ugyan a tavalyinál kevesebb vásárló kereste fel, ők viszont több pénzt hagytak a kasszáknál. 

Fotó: The Washington Post/Getty Images

A vállalat forgalma így összességében 8 százalékkal 41,12 milliárd dollárra nőtt éves alapon, 330 millió dollárral felülmúlva a Refinitiv elemzői konszenzusát. Az egy részvényre jutó nyereség ezzel párhuzamosan 51 centtel 4,53 dollárra emelkedett, miközben a szakértők ennél valamivel szűkebb 4,44 dolláros profitra számítottak.

A legalább egy éve nyitva tartó üzletek értékesítése ugyanakkor csupán 4,5 százalékkal bővült, ezzel elmaradt a Wall Street öt százalékos prognózisától. A befektetők leginkább erre a mutatóra figyeltek, a kisebb csalódást keltő mutató láttán 4 százalékkal esett a Home Depot árfolyama a tengerentúli piacnyitás előtti kereskedésben.