Pénz- és tőkepiac

Felpörgette a Barista a Zwackot

Ötven százalékkal lőtt ki a Zwack bevétele.

A Zwack Unicum bruttó árbevétele év/év bázison 45 százalékkal, 6,3 milliárd forintra emelkedett, míg adózott eredménye mínusz 32 millió forintról 571 millió forintos nyereségbe fordult a cég 2021-22-es üzleti évének első negyedében – derül ki a csütörtök reggel publikált gyorsjelentésből.

Fotó: KALLUS GYORGY

A jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélkül számított nettó értékesítés 55 százalékkal csaknem 3,6 milliárd forintra ugrott. Hasonló ütemben, de némileg még gyorsabban nőtt a belföldi értékesítés és azon belül a saját termelésű termékek nettó árbevétele is.

 

Az Unicum márkacsalád új ízvariánsa, az Unicum Barista kiemelkedő sikerének köszönhetően a legmeredekebb, kereken 80 százalékos forgalombővülést ugyanakkor a prémium szegmensben érte el a Zwack, miközben a minőségi termékek árbevétele mindössze 9,2 százalékkal gyarapodott.

 

A forgalmazott termékek értékesítése 53 százalékkal emelkedett a bázishoz képest, melyen belül a Diageo portfóliónál 46 százalékos, az egyéb termékek forgalmánál pedig 108 százalékos volt a plusz.

 

A társaság saját megítélése szerint a járvány legnehezebb időszakán túl van, és a következő időszakban - az előző üzleti évét sújtó vendéglátóipari lezárások miatt elszenvedett fogyasztáscsökkenést követően – a lakossági kereslet fellendülésére számít. További pozitívum, hogy a nagyobb beruházásokat sikerült még a 2020-21-es időszakban lezárni. 

 

A pandémiának azonban lehetnek olyan hosszabb távú következményei mint például az óvatosabbá váló lakossági fogyasztás, újabb fertőzési hullámok, esetlegesen magasabb vagy relatíve csökkenő vásárlóerő, amelyek középtávon visszavethetik a cég növekedési kilátásait.

Zwack Unicum barista szeszes italok italgyártó
Kapcsolódó cikkek