A kiemelkedő kártyagyártásnak és exportforgalomnak köszönhetően közel háromnegyedével, 22,4 milliárd forintra nőtt az ANY Biztonsági Nyomda árbevétele az első félévben a tavalyi, pandémiás hatások miatt alacsony bázisról – derül ki a társaság csütörtöki piaczárás után közzétett időközi jelentéséből.

Fotó: Róka László / MTI

A nyomdatársaság EBITDA-ja bő háromszorosára, 10 millió forint híján 4 milliárd forintra ugrott, adózott eredménye pedig az egy évvel korábbi több mint hétszeresére, 2,19 milliárd forintra ugrott. Az ANY idén egy fél év alatt több profitot termelt, mint a járványhelyzettől sújtott 2020-ban és tavalyelőtt összesen.

A stratégiai termékszegmensek mindegyikében dinamikus növekedés volt tapasztalható, 

a legnagyobb hozzájárulást a kártyagyártás és megszemélyesítés üzletág adta, melynek értékesítése csaknem két és félszeresére, 9,65 milliárd forintra ugrott a 2020-ban lejárt kártya okmányok tömeges megújítása, valamint a védettségi igazolványok gyártásának köszönhetően.

A biztonsági termékek, megoldások forgalma 2,5 milliárd forinttal 5,5 milliárd forintra emelkedett, míg a nyomtatványgyártás, megszemélyesítés és adatfeldolgozás szegmens a tavalyinál ötödével nagyobb, 5,9 milliárd forintos bevételt szállított az ANY-nek.

A kiemelkedő teljesítményben nagy szerepe volt a külpiacoknak is, ahol 40 százalékkal magasabb, 7,9 milliárd forintos értékesítést ért el a vállalatcsoport, a teljes forgalom 35 százalékát az export adta.

A járványidőszak alatt visszaesett okmánymegrendelések visszatérésének, az exportpiaci növekedésnek és egyszeri projekteknek köszönhetően az első félév nagyon szép eredményt hozott társaságunknak, minden termékszegmensben nőtt az árbevételünk. Az így elért növekedésünk az utolsó covid előtti, 2019 első félévhez képest euróban számítva 20 százalékot meghaladó növekedést jelentett

 – mondta el a jelentés kapcsán Zsámboki Gábor vezérigazgató.

A cégvezető szerint az ANY-nek a több hullámban érkező járványhelyzet ellenére is sikerül helyt állnia, 2020-as szabad kapacitásaikat kihasználva pedig intenzív termékfejlesztésekre fordították energiáikat.

Az új magas hozzáadott értékű megoldásaink, és a kapcsolódó intenzív kereskedelmi aktivitásunk termése 2021-re beérett, ezzel jelentősen hozzájárulva az exportpiacról származó bevételeink növekedéséhez. A bolgár leányvállalatunk értékesítése teret ad arra a következő időszakban, hogy új lehetőségek után kutassunk a digitalizáció világában is. Meglévő szaktudásunk és immár 170 éves tapasztalatunk mellett, az innovatív technológiákba történő befektetésben, informatikai- és termékfejlesztésekben látjuk a Nyomda jövőjét

– tette hozzá Zsámboki Gábor.