Mérföldkő lehet a 2023-as év a gaming-szektorban, amennyiben az előrejelzések szerint ekkor lépheti át a globális árbevétel a 200 milliárd dolláros szintet

– mondta a VG-nek Józsa Bence, az Equilor elemzője. Hozzátéve: ugyanakkor az idei év megtorpanást hozhat az ágazatban a tavalyi kiugróan eredményes esztendőt követően. 

A tavalyi járványügyi korlátozások ugyanis kedvezően hatottak a játékszoftver-gyártók eladásaira. Így a globális árbevétel meghaladta a 177 milliárd dollárt.

Fotó: Ng Han-kuan / MTI / AP

Idén azonban pár százalékos lassulást prognosztizálnak az iparági elemzők, részben az erős bázis miatt, másfelől a chiphiány okán. Ami különösen a második félévben éreztetheti hatását, mert a tavalyi harmadik, negyedik negyedévben nagyon előre szaladt a növekedés az ágazatban. Különösen a mobiljátékok piacán, melynek részaránya elérte az 50 százalékot a szektorban, ahol nem csak az online, de az offline játékok is képviseltetik magukat.

Erre tett rá még egy lapáttal a héten az Evergrande pánik, melynek során a gaming-szektor részvényeit is beadták a rémült befektetők. A papírok tehát relatíve olcsók, miközben a középtávú növekedési prognózisok évi 7-12 százalékos árbevétel bővüléssel kalkulálnak.

Az ágazat reprezentánsa a mobiljátékok piacát domináló Zynga. Az amerikai játékfejlesztő cég részvénye 20 százalékot esett augusztusban a második negyedévi gyorsjelentés és a harmadik negyedévi kilátások hatására. Mert nagyon erős tavalyi bázis számokat kellene felülmúlni, miközben a céget is sújtja az ágazati chiphiány. Az applikációk felhasználóinak követését korlátozó Apple frissítés pedig a fajlagos marketing költségeket emelte.

Így nem meglepő, hogy az év eleji árfolyamcsúcshoz képest már 40 százalékkal került lejjebb a kurzus. Ám arról sem szabad elfeledkezni, hogy tavalyelőtt 45,7 százalékkal nőtt az árbevétel, tavaly 49 százalékkal, míg az idei évre 42 százalékot várnak. Ennél is érdekesebb, hogy a tavalyi 136 millió dolláros veszteséggel szemben az idei évben már 400 millió dollár a profit prognózis.

Emellett sanszos, hogy a játékfejlesztő akvizíciós célpont lehet. Ezért az elemző szerint most érdemes beszállási pontokat keresni, ha valaki középtávú befektetésben gondolkodik.