A Wizz Air nem zárja ki, hogy akvizíciók révén gyorsítsa növekedését 

– mondta el kedden Váradi József vezérigazgató a Bloombergnek, az állítólag szeptemberben az easyJetnek tett felvásárlási ajánlatot azonban nem volt hajlandó kommentálni.

Fotó: MORICZ SABJAN SIMON

Az ultra fapados költségmodellünk nagyon megnehezíti egy másik cég integrálását, azonban nem fogjuk becsukni a szemünket, ha egy kedvező lehetőség szembe jön velünk 

– tette hozzá. Mint kiemelte, bár a Wizz nem tud és nem is akar egy olyan hálózatot felépíteni, mint a British Airwayst tulajdonló IAG, azért az elmúlt évtizedben legalább 20 tranzakciós lehetőségen elgondolkodott a menedzsment.

Egyébként a magyar légi társaság első embere szerint világos feladatot ír elő számára egy nemrég elfogadott ösztönző terv, amely szerint a Wizz Airnek jelenlegi mérete 2 és félszeresére kell növekednie. Ez pedig további jelentős repülőgép-vásárlásokat jelent.

A Bloomberg a múlt hónapban legalább 100 további keskeny törzsű Airbus lehetséges megvásárlásáról számolt be. Váradi ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy 

valószínűleg a Wizz Air stratégiai tulajdonosa, az Indigo Partners portfóliójába tartozó más légitársaságokkal közösen fognak gépeket venni. 

A Wizz Air amúgy azt tervezi, hogy 2019-es kapacitása 90-100 százalékát kínálja a jelenlegi negyedévben, ami némileg elmarad az előző negyedévtől, amikor a pandémiát megelőző bázishoz képest 103 százalékon repültek, mondta Váradi. Összehasonlításképpen az EasyJet szintén kedden közölte, hogy év végéig kapacitása 70 százalékán működik.