A japán óriás tavasszal egy leányvállalatot hoz létre Sony Mobility néven az e-autó-piaci lehetőségeinek feltérképezésére. Josida Kenicsiro, a Sony elnök-vezérigazgatója a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásárhoz (CES) kapcsolódó sajtótájékoztatóján megjegyezte, hogy 

cége a képalkotási és -érzékelési, a felhőszolgáltatási, az 5G és a szórakoztatóelektronikai piacon már bizonyított, és képes arra, hogy új szintre emelje a mobilitás fogalmát. 

Fotó: PATRICK T. FALLON / AFP

S ha már ott volt, Josida fel is libbentette a fátylat a Sony első város terepjárójának, a Vision-S 02-nek a prototípusáról. A modellt ugyanarra az elektromos platformra építették, mint a Vision-S 01-es coupét, amelynek tesztpéldányai 2020 decembere óta róják az európai utakat. Nem PlayStationről van szó, a Sony valóban kilép a virtuálisból a valós világba, felvillanyozva az elektromosautó-gyártás iránt amúgy is fogékony befektetőket. 

Fotó: PATRICK T. FALLON / AFP

A Tesla szárnyalása, az elektromosautó-gyártás szemszögéből eddig profilidegenként ismert óriáscégek, mint 

a Xiaomi, a Foxconn és a Sony megjelenése – az Apple lebegtetett beszállásáról már nem is szólva – átrajzolhatja az erőviszonyokat, de persze benne van a bukás lehetősége is. 

A Sony például nagyon mélyről jött vissza, s közelről ismeri az „élményt”, amikor az új versenyzők lerabolják a piacát. Ahogy tette azt a Samsung és az LG a Sony szórakoztatóelektronikai uralmának megtörésével.