A Super Bowl egyik fontos aspektusát a mérkőzés alatt leadott hirdetések jelentik, melyek között az idei évben különösen sok volt a kriptovalutákkal kapcsolatos. Ezek közül kiemelten nagy visszhangot kapott a hagyományos tőzsdén is jegyzett kriptokereskedelmi  oldal, a Coinbase reklámja, mely csaknem a teljes ideje alatt egy a képernyőn mozgó QR- kód volt, mely elvileg 15 dollár értékű bitcoint adott volna az új regisztrálóknak – olvasható a The Hill összefoglalójában.

Azonban hiába fizetett 14 millió dollárt a reklámért a kriptotőzsde, mely hónapok óta készült erre az eseményre, azzal nem számolt, hogy ez az alkalmazás forgalmának ugrásszerű növekedésével jár, így gyakorlatilag túlterheléses támadást indítottak saját maguk ellen, amit a cég szerverei nem is bírtak.

Fotó: Antoine Wdo / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

A cég termékfelelőse, Surojit Chatterjee ennek ellenére a kriptoeszközök rajongóira jellemző optimizmussal a sosem látott forgalmat emelte ki a Twitteren. A cég alkalmazása valóban el is érte a második helyet a népszerűségi listán. A Coinbase, FTX és eToro hirdetései ellenére a kriptoeszközök nem kaptak szárnyra a rendezvényt követően, ám az orosz csapatok hazaindulásáról szóló hírek hatására viszont igen.

A rendkívüli mértékű nézettségű esemény hirdetései közül érdemes még a sztárokkal telepakolt Uber Eats reklámot is kiemelni, melynek hatására az amerikai termékbiztonsági hatóság a Twitteren arra hívta el az emberek figyelmét, hogy ne egyenek szappant.