A Philip Morris International előrehaladott tárgyalásokat folytat a Swedish Match felvásárlásáról, ami megerősítené az amerikai cég kitettségét a füstmentes dohányipari márkák gyorsan bővülő piacán - értesült a Wall Street Journal. 

Az üzlet jelentős lenne, mivel a Swedish Match értékét jelenleg mintegy 117 milliárd svéd koronára, azaz közel 12 milliárd dollárra becsülik. A szokásos prémiummal számolva, körülbelül 15 milliárd dolláros ajánlatra kerülhet sor.  A Philip Morris piaci értéke 154 milliárd dollár.

DHL and Philip Morris operate logistics center
Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A Swedish Match legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ahol a vállalat ZYN nikotin-tasak márkája vezeti az értékesítést. Az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala 2019-ben engedélyezte a skandináv társaság számára, hogy forgalmazza a General Snus füstmentes dohánytermékeit, amelyek alacsonyabb kockázatot jelentenek a szájrákra, a szívbetegségre és a tüdőrákra, mint a cigaretta. A Swedish Match idén teljesen leállítja az éghető dohánytermékek forgalmazását.

A Philip Morris International (PMI) vezető nemzetközi dohányipari vállalat, amely a dohányzásmentes jövő megteremtésén dolgozik, és portfólióját hosszú távon fejleszti, hogy a dohány- és nikotinágazaton kívüli termékeket is magában foglalja. A cég jelenlegi termékportfóliója elsősorban cigarettákból és füstmentes termékekből áll, beleértve a hőt nem égető, gőz- és orális nikotintermékeket, amelyeket az Egyesült Államokon kívüli piacokon értékesítenek.

2008 óta a PMI több mint 9 milliárd dollárt fektetett be tudományosan alátámasztani és kereskedelmi forgalomba hozni innovatív füstmentes termékeket – olyan felnőttek számára, akik egyébként továbbra is dohányoznának – azzal a céllal, hogy teljesen beszüntessék a cigarettaértékesítést.

Ez magában foglalja a világszínvonalú tudományos értékelési képességek kiépítését, különösen a preklinikai rendszertoxikológia, a klinikai és viselkedéskutatás, valamint a forgalomba hozatalt követő tanulmányok területén. 

Az erős alapokkal és jelentős élettudományi szakértelemmel rendelkező PMI 2021 februárjában bejelentette, hogy a wellness- és egészségügyi területekre kíván terjeszkedni, és olyan innovatív termékeket és megoldásokat szállítani, amelyek célja a kielégítetlen fogyasztói és betegszükségletek kielégítése.