Növekvő eredményről szólt a Graphisoft Park első negyedéves gyorsjelentése. A piac keddi zárása után publikált számok kedvező trendekre utalnak. A közlemény szerint bebizonyosodott, hogy a koronavírus tetőzése után is szükség van irodákra, ugyanakkor a cégek új szempontokra is figyelnek a telephelyeik kiválasztásakor. 

Összességében az év elején az ingatlanok üzemeltetésével és fejlesztésével foglalkozó társaság meglovagolta a „home office” időszakának végét, a cég irodaterületei iránt 2021. II. fél évétől kezdődően ismét folyamatosan növekvő igény mutatkozik, a kihasználtsági ráta a koronavírus-válság okozta 3 százalékos visszaesést követően az első negyedév végére ismét 97 százalékra nőtt. Hangsúlyozzák, hogy az irodák üresedésére vonatkozó nagyfokú bizonytalanság enyhült, a hibrid munkavégzés térnyerése mellett hosszú távon is érzékelhetően szükség van a személyes jelenlétre, így a heti néhány nap otthoni munka mellett a bérlőknek továbbra is célja a munkatársak dedikált munkahelyének megtartása. Ugyanakkor új elvárásokat, például a szociális távolságra vonatkozó igényt is kell elégítenie az irodaingatlanoknak.

GraphiSoft Park. 2018.április foto: Kallus György
Fotó: Kallus György


Óvatosan fejleszt a Graphisoft Park – ezt bizonyítja az is, hogy a magas kihasználtsági szintre tekintettel, és bízva az igények további növekedésében, elkezdték a tavaly megvásárolt területre és a déli fejlesztési telekre vonatkozó építési engedélyeztetési folyamat előkészítését. A közlemény szerint egy 4000 négyzetméteres épület fejlesztésére nyílik lehetőség, a területrendezési és régészeti munkák már befejeződtek, a tervezett új épület engedélyeztetése pedig folyamatban van. A kivitelezést elindításáról azonban csak később döntenek, a mostani helyzetben ugyanis – mint írják – figyelembe kell venniük az energiaárak gyors emelkedését, a kapacitások hiányából eredő kockázatokat és a veszélyét is.

Az üzleti év tekintetében optimista a Graphisoft Park menedzsmentje, ugyanis a kedvező kihasználtsági szintnek és a bérleti szerződések meghosszabbításának köszönhetően a bevételeik 300 ezer eurót meghaladó mértékben emelkedhetnek, így idén a várható éves díjbevétel elérheti a 15 millió eurót, és a nettó eredmény 5,2 milliót tehet ki, ami 7 százalékos pluszt jelent az előző évhez képest. A működési költségek 200 ezer euróval nőhetnek a prognózisok szerint, részben az inflációs várakozások növekedése, részben pedig a vásárolt szolgáltatások bővülő köre miatt. Emlékeztetnek arra, hogy a társaság közgyűlésének határozata alapján a cég tavalyi eredménye után 4,4 millió euró osztalékot fizetnek ki részvényeseiknek. Az osztalékfizetés kezdőnapja május 11-e.