Újabb rossz hírrel folytatódott a német autóipar vesszőfutása a héten. Ezúttal a Porsche döntött úgy, hogy szinte teljesen leépíti akkumulátorgyártó vállalatát, a Cellforce-t – írja a dpa-AFP hírügynökség csütörtökön.
A német hírügynökség információi szerint közel 200 alkalmazott állása forog kockán. Állítólag már a reutlingeni munkaügyi hivatalhoz is bejelentették a csoportos létszámcsökkentést. A Cellforce székhelyén, a svábföldi Kirchentellinsfurtban legfeljebb egy kis kutatási és fejlesztési egység maradna meg.
A vállalat saját adatai szerint összesen körülbelül 280 alkalmazottat foglalkoztat.
Oliver Blume, a Porsche – és az egész Volkswagen csoport – vezérigazgatója személyesen tájékoztatta a Winfried Kretschmann miniszterelnök által vezetett baden-württembergi kormányt a tervezett lépésről.
A sportkocsigyártó pálfordulása már csak azért is kellemetlen, mert a vállalat a beruházásához anno költségvetési támogatást is kapott,
körülbelül hatvanmillió euróról szólt a fáma, ám hogy ez az összeg valóban teljes egészében befolyt-e, arra nem lehet mérget venni.
A felek eddig nem nyilatkoztak a leépítés bejelentését követő tárgyalásaikról sem.
Amúgy a Porsche már április végén közölte, hogy a továbbiakban nem kívánja önállóan működtetni akkumulátorgyártó üzletágát, ám akkor még úgy nézett ki, esetleg új partnerek szállhatnak be a leányvállalatba. A Spiegel korábban arról írt, hogy augusztus elején a BMW képviselői is meglátogatták az üzemet.
Sőt, a hírek szerint a fegyvergyártó cégek is érdeklődtek a Cellforce által gyártott alkatrészek iránt, melyeket akár katonai drónok akkumulátoraiba is be lehetne szerelni.
A Porsche Kretschmann miniszterelnök jelenlétében 2021 nyarán jelentette be, hogy belép a nagy teljesítményű akkumulátorcellák gyártásába. A kirchentellinsfurti üzem mellett egy sokkal nagyobb akkumulátorgyárról is szó volt. Ez a terv azonban már korábban meghiúsult.
Blume a VW csoporthoz tartozó Porschét a saját akkumulátorgyártó egységgel az elektromos járművek úttörőjévé akarta tenni. Az e-mobilitásra történő átállás azonban a vártnál lényegesen lassabban halad. A Porsche az év eleje óta újra a belső égésű motorok felé fordult.
A kudarc miatt az ostor a vezérigazgatón is csattanhat, hiszen a Cellforce gyártóberendezéseinek leírása 295 millió euróba kerül a Porschénak.
Tavaly egyébként a Porsche világszerte 310 718 járművet szállított ki. A teljesen elektromos járművek (BEV) értékesítése pedig a teljes forgalom 27 százalékát tette ki, azaz körülbelül 83 900 járművet.
A Porsche, más európai gyártókhoz hasonlóan, a kínai elektromosautó-gyártók erős versenyétől is szenved, amelyek alacsony áraikkal jócskán megnövelik piaci részesedésüket. A kínai Sencsenből származó BYD már a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számít – írja a Focus Online.
Peking ráadásul nemrégiben egy új luxusadót is bevezetett, amely éppen az olyan gyártókat érinti a legsúlyosabban, mint a Porsche.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.