Az ír diszkont légitársaság vezetője szerint a nyári foglalások nagyon erősen alakulnak, a járatkihasználtságnak pedig fokozatosan 94-95 százalékra kell emelkedniük a június és augusztus közötti időszakban, gyakorlatilag elérve ezzel a pandémia előtti, 2019-es szintet.

Európa első számú fapados társasága valamivel több mint 15 millió utassal zárhatja a májust, ami további javulást jelentene az áprilisi, 14,24 milliós forgalomhoz képest. Egy éve még mindössze 1,04 millióan váltottak jegyet a járatokra a középső tavaszi hónapban. Ezzel párhuzamosan a járatkihasználtság az előző havihoz képest újabb egy százalékponttal 92 százalékra javulhat májusban a vezérigazgató prognózisa alapján.

A foglalások tovább erősödtek az utóbbi hetekben, emellett a nyárra lekötött járatokon az átlagos jegyárak is emelkednek

– hangsúlyozta O’Leary, kiemelve a portugál, görög, olasz és spanyol tengerparti desztinációkra irányuló forgalmat.

A view from the window of the Ryanair Boeing 737-800 on December 8, 2021.  (Photo by Manuel Romano/NurPhoto) (Photo by Manuel Romano / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
15 millió feletti utasszámmal kalkulál májusban Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója.

Fotó: MANUEL ROMANO / AFP

 

Az Európai Központi Bank küszöbönálló kamatemelésének a cégvezető szerint legalább 12 hónapig biztosan nem lesz hatása a légi közlekedésre. „Valószínűleg gazdasági visszaesés vagy recesszió felé tartunk, de a lakosság 60-80 százaléka otthonról dolgozott az elmúlt két évben, és hatalmas megtakarításokat halmoztak fel” – érvelt a szakember.

Bár a növekvő üzemanyagköltségek a teljes iparág számára kihívást jelentenek, O’Leary elmondta, hogy a Ryanair üzemanyag-szükségletének négyötödét 2023 márciusáig lefedezte 70 dolláros hordónkénti árfolyamon. „Jelenleg hatalmas összegeket spórolunk meg ezzel, így óriási előnyünk van a többi légitársasággal szemben…, ezt most a további növekedésünkhöz tudjuk felhasználni” – húzta alá a Ryanair-vezér.