Kétmilliárd dollár értékű másodlagos részvénykibocsátást tervez a kínai elektromosautó-gyártó Li Auto,
amely amerikai befektetőktől gyűjtene forrásokat további növekedésének finanszírozásához.
A kínai vállalat folyamatosan, az aktuális piaci árfolyamon kínálná fel az új papírokat az amerikai tőzsdefelügyelethez (SEC) kedden benyújtott dokumentumok alapján. Az értékesítésben a Goldman Sachs, az UBS, a Barclays Capital, valamint a China International Capital Corporation hongkongi leánya segíti majd a céget.
A tervezett tőkebevonást új technológiák, köztük önvezető járművek, valamint új autómodellek fejlesztésére fordítaná a pekingi székhelyű társaság.
A 2015-ben alapított vállalat felső kategóriás elektromos szabadidőterepjárókra (SUV) specializálódott, melyeket úgynevezett hatótávnövelőkkel lát el. Ezek olyan belsőégésű motorok, amelyek generátorként működnek, és menet közben töltik fel a járművek akkumulátorait.
Bár Kínában adják el a legtöbb elektromos autót, a hatalmas méretű ázsiai ország egyes részein még mindig meglehetősen gyér az elektromos töltőhálózat.
A hatótávnövelős megoldással tehát azokat a fogyasztóknak nyújt megoldást a gyártó, akik kevésbé fejlett infrastruktúrával rendelkező térségekben élnek, és akik számára így a teljesen elektromos meghajtású járművek nem jelentenek valós opciót. A Li Auto két SUV modellje közül a középkategóriás ONE 188 kilométer, a felsőkategóriás L9 pedig 180 kilométer hatótávolságot kínál tisztán elektromos töltéssel.
A társaság Nasdaq-on jegyzett részvényei közel öt százalékkal zuhantak a tervezett hígítás hírére.