Dugóhúzóban a Boeing profitja
Részvényenként 32 centes, összesen 160 millió dolláros negyedéves nyereségről számolt be a The Boeing Company szerdán, az amerikai tőzsdenyitás előtt. A június 30-ig tartó három hónap nyeresége jóval elmarad az egy évvel korábbi 567 millió dollártól, ami részvényenként 1 dollárt jelentett. A nyugdíjköltségekkel korrigált eredmény részvényenként 37 cent veszteség lett, szemben a FactSet által megkérdezett elemzők által várt 13 centes veszteséggel. A negyedéves értékesítés 2 százalékkal, 16,7 milliárd dollárra csökkent, míg az elemzők 17,6 milliárd dollárt vártak ezen a soron.
Az arlingtoni székhelyű cég a negyedévben 93 millió dolláros költséget könyvelt el a Starliner űrkapszulájára.Emellett 147 millió dolláros többletköltséget számolt el az MQ–25 légi utántöltő drónra, hogy megfeleljen az amerikai haditengerészet követelményeinek.
A Boeing részvényei közel 3 százalékos pluszban nyitottak, miután a vállalat közölte, hogy a második negyedévben pozitív működési cash flow-val rendelkezik. Megismételve a célt, hogy a teljes évre szabad pénzáramot termeljenek, amire egyébként 2018 óta nem volt példa.

Nehéz környezetben navigálunk, de előrehaladást érünk el a kulcsfontosságú célkitűzésekben, s jelentős mérföldköveket érünk el– mondta David Calhoun vezérigazgató az alkalmazottaknak szerdán küldött üzenetében.
A 737 MAX repülőgéptípus havi gyártása elérte a 31-et, szemben az egy évvel ezelőtti 16-tal, miközben az ellátási lánc akadozása miatt egyebek között motorhiánnyal küzd, ami egyébként a rivális Airbust is érinti.
A menedzsment arra számít, hogy a Boeing hamarosan megkapja a hatósági jóváhagyást a széles törzsű 787 Dreamliner gyártásának folytatásához. Egy sor gyártási probléma megakadályozta a gyártót abban, hogy az elmúlt két évben átadja a repülőgépet az ügyfeleknek, most több mint 25 milliárd dollár értékű repülőgép hever raktáron.


