A volumenben visszaeső értékesítések és a tartós beszállítási szűk keresztmetszetek dacára meglepően magas, 69,54 milliárd eurós második negyedéves bevételről számolt be csütörtök reggel a Volkswagen. Az éves bázison 3,3 százalékkal növekvő árbevételből a német autógyártó ráadásul üzemieredmény-ágon 4,7 milliárd euró gazdálkodott ki, ami - bár az előző év azonos időszakától csaknem harmadával maradt el - kerek 1 milliárdot vert rá az elemzői konszenzusra, annak ellenére, hogy a VW 2,4 milliárd eurót bukott áruforgalmi fedezeti ügyletein.

Production of the ID. Buzz at the VW plant in Hanover
Fotó: OLE SPATA / AFP

Az értékesítések a negyedév második felében a kínai lezárások feloldásával egyébként újra emelkedni kezdtek.

A vállalat - részben a csipellátásban érzékelt javuló tendenciára tekintettel - kifejezetten erős második negyedévre számít, ezért megerősítette egész évre vonatkozó kilátásait is, melyek szerint

 idén 7 és 8,5 százalék közötti üzemieredmény-rátát érnek el, az értékesítések darabszámra 5-10 százalékkal, bevételben pedig várhatóan 8-13 százalékkal nőhetnek.

Amúgy az egyre növekvő költségek ellenére nőtt az optimizmus a névadó VW-márkánál is, amely a második negyedévben 4 százalékról 4-5 százalékra növelte üzemieredmény-marzsát. Az előző évben ez az érték még csupán 3,3 százalék volt.

"A második félévben lényegesen magasabb nyersanyag- és energiaköltségekkel számolunk" - mondta Alexander Seitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója.

Bízunk benne azonban, hogy kompenzálni tudjuk a költségoldali inflációt, és folytatódik eredményeink javulása. Már egy sor intézkedést kidolgoztunk.

Az első fél évben a márka 5,6 százalékos korrigált üzemieredmény-megtérülést ért el, szemben a tavalyi 3,4 százalékkal. Eközben a forgalom 7,3 százalékkal, 33,2 milliárd euróra csökkent, ám összességében a korrigált üzemi eredmény bő felével, 1,86 milliárd euróra emelkedett, részben a kedvező eladási áraknak köszönhetően.

A kereslet mind a belsőégésű, mind az e-autók iránt továbbra is nagyon egészséges 

– állítják a VW-márka vezetői.


A konszern a jelek szerint közel áll az oroszországi Kalugában működő autógyárának eladásához az orosz Vedomosti hírportál szerint. A Volkswageneket és Škodákat is gyártó, 4200 embert foglalkoztató üzem vevője pedig a kazahsztáni Asia Auto vállalat lehet. Ukrajna orosz megszállása óta az orosz autópiac állítólag szinte teljesen leállt.

A VW szóvivője a gyáreladással kapcsolatban annyit árult el e-mailben, hogy

Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fejleményeket és vizsgáljuk a különböző forgatókönyveket. Döntés azonban még nem született.

A Volkswagen elsőbbségi részvényei csütörtökön délelőtt 3,4 százalékkal, 135 euró fölé drágultak, még mindig fényévnyire vannak viszont az év eleji 180 euró fölötti kurzusuktól.