Az egyik legnagyobb kínai elektromosautó-gyártónak számító XPeng a harmadik negyedévben 29 és 31 ezer közötti villanyautót tervez leszállítani, ami éves összevetésben 13 és 20 százalék közötti bővülés, és elmarad a várakozásoktól – írja a CNBC.

1354842388 GUANGZHOU, CHINA - NOVEMBER 19: An Xpeng G9 electric SUV is on display during the 19th Guangzhou International Automobile Exhibition (Auto Guangzhou 2021) at China Import and Export Fair Complex on November 20, 2021 in Guangzhou, Guangdong Province of China. (Photo by Chen Yihang/VCG via Getty Images)
Fotó: Csen Ji-hang / VCG via Getty Images

A kínai cég 2,7 milliárd kínai jüan (több mint 403 millió dollár) nettó veszteségről számolt be, ami nagyobb, mint az előzetesen várt 1,6 milliárd jüan.

Jiong Shao, a Barclays részvényelemzője azt nyilatkozta az amerikai portálnak, hogy a szerdán közölt második negyedéves eredmények valójában nem is voltak rosszak, a veszteség pedig kisebb, mint amire számított. Szerinte inkább a korábbi becslések voltak túlzók. Az XPeng hongkongi tőzsdén jegyzett részvényei szerdán több mint 12 százalékot zuhantak, miután a vállalat a vártnál nagyobb veszteséget jelentett, és gyenge előrejelzést adott.
 

 


„A szigorú járványvédelmi intézkedések miatt kisebb a forgalom a szalonjainkban, mint amit korábban láttunk” – panaszolta Brian Gu, a vállalat elnöke. Szerinte az iparágban egyfajta lassulás figyelhető meg. A cégvezér közölte, hogy a G9, az XPeng új elektromos sportkocsijának hivatalos bemutatója a jövő hónapban várható, és az autó szállítása októberben kezdődik.

Reményei  szerint a G9 mellett két új modell 2023-as bevezetése is lendületet ad az értékesítésnek. Az XPeng nemrég azzal került be a hírekbe, hogy a korábban az Apple-nél tevékenykedő, majd az kínai céghez igazoló mérnök, Csang Hsziao-lang ipari titkokat lopott el a technológiai vállalattól. Az XPeng végig együttműködött az amerikai hatóságokkal, azt állította, hogy nem volt tudomása arról, hogy Csang ipari kém.

Ahogy arról portálunk beszámolt, a kínai autógyártókat tömörítő szövetség szerint a következő hónapokban 600 ezer fölé emelkedik a Kínában értékesített elektromos és hibrid hajtású járművek havi értékesítési száma.