Az egyik legnagyobb kínai elektromosautó-gyártónak számító XPeng a harmadik negyedévben 29 és 31 ezer közötti villanyautót tervez leszállítani, ami éves összevetésben 13 és 20 százalék közötti bővülés, és elmarad a várakozásoktól – írja a CNBC.
A kínai cég 2,7 milliárd kínai jüan (több mint 403 millió dollár) nettó veszteségről számolt be, ami nagyobb, mint az előzetesen várt 1,6 milliárd jüan.
Jiong Shao, a Barclays részvényelemzője azt nyilatkozta az amerikai portálnak, hogy a szerdán közölt második negyedéves eredmények valójában nem is voltak rosszak, a veszteség pedig kisebb, mint amire számított. Szerinte inkább a korábbi becslések voltak túlzók. Az XPeng hongkongi tőzsdén jegyzett részvényei szerdán több mint 12 százalékot zuhantak, miután a vállalat a vártnál nagyobb veszteséget jelentett, és gyenge előrejelzést adott.
„A szigorú járványvédelmi intézkedések miatt kisebb a forgalom a szalonjainkban, mint amit korábban láttunk” – panaszolta Brian Gu, a vállalat elnöke. Szerinte az iparágban egyfajta lassulás figyelhető meg. A cégvezér közölte, hogy a G9, az XPeng új elektromos sportkocsijának hivatalos bemutatója a jövő hónapban várható, és az autó szállítása októberben kezdődik.
Reményei szerint a G9 mellett két új modell 2023-as bevezetése is lendületet ad az értékesítésnek. Az XPeng nemrég azzal került be a hírekbe, hogy a korábban az Apple-nél tevékenykedő, majd az kínai céghez igazoló mérnök, Csang Hsziao-lang ipari titkokat lopott el a technológiai vállalattól. Az XPeng végig együttműködött az amerikai hatóságokkal, azt állította, hogy nem volt tudomása arról, hogy Csang ipari kém.
Ahogy arról portálunk beszámolt, a kínai autógyártókat tömörítő szövetség szerint a következő hónapokban 600 ezer fölé emelkedik a Kínában értékesített elektromos és hibrid hajtású járművek havi értékesítési száma.