BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háromszorosára dagadt az amerikai e-autó-gyártó Rivian vesztesége

Megerősítette prognózisát a e-autó-gyártója, hogy év végéig 25 ezer jármű gurul le a szalagról, ám a működési veszteség várhatóan 5,45 milliárd dollárra nő. Alááshatja a középtávú értékesítési terveket, hogy az Egyesült Államokban szűkítik az adójóváírásra jogosultak körét.

Háromszorosára dagadt a Rivian Automotive vesztesége a második negyedévben, s elérte az 1,7 milliárd dollárt. A kaliforniai székhelyű SUV- és teherautó-gyártó negyedéves árbevétele 364 millió dollár volt. A gyártás tavaly év végén startolt. Bár a részvényenkénti 1,62 dolláros korrigált veszteség nagyjából megfelelt az elemzői várakozásoknak, mégis közel 3 százalékot esett a részvény a csütörtöki zárás utáni kereskedésben a gyorsjelentés hírére. Míg csütörtökön a rendes kereskedési időben bő 4 százalékot emelkedett.

Az autógyártó megerősítette idei prognózisát: 

az év végéig 25 ezer járművet gyártanak, ám a működési veszteség várhatóan 5,45 milliárd dollárra nő, szemben a korábbi, teljes évre vonatkozó 4,75 milliárd dolláros előrejelzéssel.


 

Electric Truck Maker Rivian Debuts On The Nasdaq Exchange
Fotó: Michael M. Santiago

Soha nem látott mértékű inflációt tapasztaltunk, különösen nyersanyag-alapanyagainkban és a lítium árában, de a logisztikai költségek is dinamikusan emelkednek, amit vasúti szállítással ellensúlyozunk, ám így lassabban jutnak el a járművek a megrendelőkhöz – mondta Claire McDonough, a Rivian pénzügyi vezetője.

A lítium árjegyzése 750 százalékot emelkedett másfél év alatt, és iparági elemzők szerint egyszerűen nincs annyi lítium, amennyire a felfutó e-autó-gyártásnak szüksége lenne.

A Rivian arra számít, hogy a veszteségek idővel csökkenni fognak, mivel az illinoisi  Normalban lévő üzeme egyre közelít az évi 150 ezres gyártási kapacitáshoz.  Ennek érdekében éjszakai műszakot is beállítanak. A termelés felfutását az alkatrészellátás gondjai fékezik. RJ Scaringe vezérigazgató az elemzői telefonkonferencián úgy fogalmazott: az alkatrészellátás miatt még egy teljes műszakot sem tudtunk lefuttatni, de a folyó negyedévben javul a termelési ütem, s jelenleg is folyamatos a munkások felvétele.

A vállalat a második negyedévben 4401 járművet gyártott, ezért az utolsó két negyedévben több mint kétszer ennyit kell gyártani ahhoz, hogy elérjék az idei 25 ezres célt.

Június végén a Rivian mintegy 15,46 milliárd dollár készpénzzel és pénzeszköz-egyenértékessel rendelkezett, ami mintegy 1,5 milliárd dollárral kevesebb, mint az első negyedév végén.

Rossz hír az e-autó-gyártóknak, hogy az Egyesült Államokban egy törvénytervezet korlátozná az elektromos járművek vásárlói számára elérhető 7500 dolláros adójóváírásra jogosultak körét.

 Árplafont vezetnek be, így a legalább 80 ezer dolláros járművek már kiesnek a jogosultsági körből. És a Rivian járműveinek nagy része ennél drágább. Ezért a Rivian nemrégiben e-mailt küldött az ügyfeleknek, s elővásárlási szerződést ajánlott fel nekik, hogy még a adóváltozások előtt igényelhessék a jóváírást.

A múlt hónapban a Rivian leszállította az első akkumulátoros szállító furgonját a Amazonnak, mellyel 2030-ig 100 000 kisteherautóra szerződött.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.