A Starbucks a bevételek 40 százalékos növekedését prognosztizálja Észak-Amerikában, valamint új üzleteket nyit, a meglévőket pedig felújítja – írja a Bloomberg.

Grocery Shopping In Poland, Starbucks ice coffee cups are seen in a shop in Krakow, Poland on February 9, 2022.  (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto) (Photo by Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: NurPhoto via AFP

A tervek szerint a  kávéóriás 450 millió dollárt fektet be, hogy jobb berendezésekkel újítsa fel észak-amerikai üzleteit, amivel a szakszervezetet alapító baristákat szeretné megnyugtatni.

A vállalat arra számít, hogy az észak-amerikai bevételek a következő három évben 40 százalékkal emelkednek majd, mivel a Starbucks azt tervezi, hogy 2025-ig 2 ezer új üzletet nyit az Egyesült Államokban – közölte a cég új vezérigazgatója az amerikai székhelyű lánc éves befektetői találkozóján. 

Ez több pickup, drive-thru és delivery-only éttermet is magában foglal, hogy jobban ki tudják szolgálni a mozgásban lévő vendégeket – fejtette ki a cégvezér. A vásárlók egy továbbfejlesztett mobilalkalmazásra is számíthatnak, amely megkönnyíti a rendelést, és előre jelzi, hogy a rendelés mikor lesz kész.

A vállalat új berendezésekbe és képzésekbe történő beruházásokkal igyekszik megkönnyíteni a személyzet számára a kávézók üzemeltetését az Egyesült Államokban, ahol több mint 15 ezer üzlete van. Míg a Starbucks korábban bejelentette, hogy a 2022-es pénzügyi évben mintegy 1 milliárd dollárt költ magasabb bérekre és kávézófejlesztésekre, addig a kulcsfontosságú növekedési régió, Kína bizonytalansága miatt felfüggesztette az évre vonatkozó pénzügyi előrejelzését.

A szigorú járványvédelmi intézkedések ellenére a Starbucks továbbra is agresszív terjeszkedésre számít a távol-keleti országban. Célja, hogy a jelenlegi 5700-ról 9 ezerre növelje a kínai üzletek számát.

Az elmúlt években alaposan átalakult a kávéóriás üzletága, a hideg kávéitalok ma már egész évben a rendelések 60 százalékát teszik ki, és és gyakran tartalmaznak olyan kiegészítőket, mint a hideg hab vagy az ízesített szirupok. A pultnál történő rendelés helyett a vásárlók a drive-thru vagy a cég mobilalkalmazását részesítik előnyben. Emiatt a baristákra több feladat hárul, a kávézók pedig kevésbé hatékonyak. Az új stratégia célja, hogy reagáljon ezekre a változásokra.