BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A svájci boszorkánykonyha is halkabban fortyog Amerikában

A Givaudant, akárcsak szektortársait óriási költségnövekedés sújtja idén, ám a genfi székhelyű csoport bízik benne, hogy teljes mértékben át tudja majd hárítani többlet ráfordításait a vevőire.

A harmadik negyedévben lelassult a Givaudan értékesítéseinek növekedése, különösen Észak-Amerikában – közölte kedden a svájci illat- és aromagyártó cég, részvényei több mint 7 százalékos esését kiváltva.

-
Fotó: Eric Feferberg / AFP

A céget, akárcsak szektortársait óriási költségnövekedés sújtja idén, bár a genfi székhelyű csoport bízik benne, hogy teljes mértékben át tudja majd hárítani ráfordításait a vevőire. A menedzsment azonban nem adott magyarázatot észak-amerikai értékesítései 2,8 százalékos visszaesésére. A második negyedéves gyorsjelentéssel összevetve ráadásul a visszaesés gyorsulása rajzolódik ki.

A csoport eladásai egyébként 7,7 százalékkal nőttek svájci frankban számolva, elérve az 5,5 milliárd svájci frankot (1 frank = 441,6 forint) 2022 első kilenc hónapjában.

Jean-Philippe Bertschy, a Bank Vontobel elemzője szerint a kiábrándító észak-amerikai értékesítési adat a magas vevői készletekkel állhat összefüggésben, hasonlóan vélekedett Andreas von Arx, a Baader Helvea elemzője is, aki szerint 

a lassulás egy átmeneti készletcsökkentés korai jele lehet.

A Givaudan részvényei egyébként idén eddig közel 37 százalékkal estek.

A Givaduan árfolyama
 

A társaság íz- és wellness üzletágának teljes forgalma 6,4 százalékkal 2,969 milliárd frankra, míg az illat- és szépségápolási üzletág forgalma 5,8 százalékkal 2,489 milliárd frankra emelkedett, amin belül a prémiumterméknek számító finom illatok forgalma közel 15 százalékkal nőtt.

Hamarosan erős kihívóval kell amúgy a svájci vállalatnak szembenéznie, lévén a holland DSM a közeljövőben zárja egyesülési folyamatát a szintén svájci, Firmenich nevű riválisával, és az új cég összesített árbevétele valószínűleg meghaladja majd a Givaudanét, ám a piaci szakértők továbbra is a Givaudant tartják a szegmens első számú vállalatának termékei minőségére tekintettel.

A genfi cég egyben kedden megerősítette középtávú célkitűzését, amely szerint az esetleges szervezeti változásoktól független szerves növekedése átlagban tartja az évi 4-5 százalékot.

Özönlenek a turisták a sikondai illathotelbe

Magyarország első illatszállodája volt, és még most sem akadt a műfajban versenytársa a sikondai Ambient Hotel & AromaSPA-nak, amelynek tulajdonosai a pandémia miatti kényszerpihenőt korszerűsítésre és bővítésre használták ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.