A vártnál kevésbé nőttek az Alibaba bevételei a harmadik negyedévben, mivel a pandémiás helyzet és a romló gazdasági kilátások visszafogták a fogyasztói kiadásokat – közölte csütörtökön a kínai e-kereskedelmi óriás.

#CHINA-ONLINE SHOPPING-"DOUBLE ELEVEN"-LOGISTICS (CN)
Fotó: Keng Juhe / Hszinhua via AFP

A cégnek idén meg kellett küzdenie a Pinduoduo és a TikTok-tulajdonos ByteDance kemény versenyével is, amelyek bővítették online kereskedelmi kínálatukat, és növelték piaci részesedésüket, ám Jack Ma vállalatának még Peking technológiai szektorra vonatkozó szabályozási szigorításait sem sikerült teljesen kihevernie.

Az árbevétel 3 százalékkal, 207,18 milliárd jüanra (2,9 milliárd dollár) nőtt, miközben a vállalat 20,6 milliárd jüanos egyszeri tételekkel együtt számolt nettó veszteséget jelentett.

A vállalat egy részvényre jutó korrigált adózott profitja (EPS) viszont a piaci várakozásokban foglalt 1,7 dollárt 12 centtel meghaladta. 

Pedig az eredményt rontotta a tőzsdén jegyzett vállalatokban fennálló részvénybefektetéseinek a leértékelése is

– írta közleményében a vállalat.

Az elemzők gyengébb eredményeket vártak, hiszen  a cég 14 éve először idén nem hozta nyilvánosságra a novemberi szinglinapi vásárlói akciójából befolyt bevételének összegét.

Csalódást okozott ugyanakkor az Alibaba pénzügyi leányvállalata, az Ant Group, mivel nyeresége a második negyedéveben 63 százalékkal, 7,7 milliárd jüanra zuhant, amit – mivel IPO-ja meghiúsulása miatt még mindig nem tőzsdei cég – szintén csak most csütörtökön hoztak nyilvánosságra.

A vállalat eredményközleményében közölte, hogy további 15 milliárd dollárral megemeli részvény-visszavásárlási programját, illetve meghosszabbítja a 2025-ös pénzügyi év végéig.

A cég részvényei New Yorkban napközben közel 8 százalékkal, 84 dollár fölé drágultak.