A Starbucks 8,4 milliárd dolláros árbevétele a szeptember végén lezárt negyedévben 100 millió dollárt vert a Refinitiv elemzői konszenzusára, és 3,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához mérten – derül ki a kávézókat üzemeltető globális cég csütörtökön közölt gyorsjelentéséből. A részvények kurzusa 2,3 százalékkal emelkedett a tőzsdezárás utáni kereskedésben.

Tourism Goes Strong During Fall In Portugal
Fotó: Horacio Villalobos/Getty Images

Az Egyesült Államokban a Starbucks 11 százalékos organikus – tehát szervezeti változásoktól független – növekedéséről számolt be, ami annak köszönhető, hogy az amerikaiak átlagos költése emelkedett és a volumen is megugrott egy kissé.

A kávézólánc hűségprogramjának aktív tagsága 16 százalékkal, 28,7 millió főre emelkedett a negyedévben.

A külföldi piacokon a járvány miatt elrendelt kínai korlátozások továbbra is visszafogták a Starbucks teljesítményét. A vállalat nemzetközi eladásai 5 százalékkal csökkentek, ez azonban kedvezőbb volt, mint a várt 7,1 százalékos mínusz. 

Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán 16 százalékkal zsugorodott az értékesítés.

A szeptemberben tartott befektetői napon a Starbucks frissítette hosszú távú előrejelzését, egyúttal átfogó stratégiáját is bemutatva. A vállalat közölte, hogy évi 15-20 százalékos részvényenkénti nyereségemelkedést vár a következő három évben. Emellett értékesítései szerves növekedését évi 7-9 százalékra tette.

A kávéóriás a negyedévet 878,3 millió dolláros, részvényenként 76 centes nettó nyereséggel zárta, szemben az egy évvel korábbi 1,76 milliárd dollárral, részvényenkénti 1,49 dollárral.

Az átszervezési és értékvesztési költségek, az orosz vegyesvállalat eladása és az egyéb tételek nélküli korrigált nettó profit (EPS) részvényenként 81 centet tett ki.