A Wizz Air 2022-es üzleti évének szeptember végén lezárt második negyedében 14,3 millió utast szállított, közel 56 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a magyar fapados légitársaság szerdán kora reggel.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

A vállalat bevételei 41 százalékkal, 1,385 milliárd euróra nőttek. Az elérhető utaskilométerben (ASK) a gyarapodás 37,9 százalékos volt, a foglaltsági mutató 79,9 százalékról 88,8 százalékra emelkedett.

A negyedév nettó eredménye a bázisidőszakban elért 6,5 millió eurós veszteség után 68,2 millió eurós nyereségbe fordult.

A gyorsjelentésben részletesebben bemutatott egész első fél évet tekintve, a cég 26,5 millió utast szállított, ami 112 százalékos növekedést jelent, a bevételei pedig 149 százalékkal, 2,194 milliárd euróra híztak. Sikerült azonban bevételágon a 2019-es utolsó békeévet is 31 százalékkal túlszárnyalni.

Váradi József vezérigazgató kommentjében főként az EBITDA alakulását hangsúlyozta, ami nem csoda, hiszen ezen a soron a második negyedévben 374 millió euróról számolt be a menedzsment, miután az első negyedévben még negatív szám éktelenkedett a mérlegben.

Az egész első fél évben pedig a Wizz összesen 218 millió EBITDA-t gazdálkodott ki, 32,5 százalékot verve a 2021. első félévi adatára.

A vállalat azonban az első negyedévi hatalmas nettó vesztesége nyomán az első fél évben veszteséges maradt, a mínusz meghaladta a 384 millió eurót.

Pozitívumként emelte ki a vezérigazgató ugyanakkor, hogy a devizaárfolyamok volatilitása ellenére a Wizz Air likviditása változatlanul erős maradt, sőt még nőtt is a három hónap során, szeptember végén 1,63 milliárd euró állt a cégvezetés rendelkezésére.

Váradi József elmondta továbbá, hogy a diszkont szolgáltató működése normalizálódott, és helyreállt a járattörlések és járatkimaradások alacsony szintje.

Büszkék vagyunk rá, hogy új vállalati rekordot állítottunk fel azzal, hogy szeptember 5-én egyetlen nap alatt 859 járatot üzemeltettünk

– tette hozzá.

A második fél évben – amint a vezérigazgató kiemelte – a Wizz mintegy 35 százalékkal kívánja növelni kapacitását 2019 azonos időszakához mérten.  A vállalat elérhető utaskilométerre számított bevételei várhatóan 5 százalék körüli mértékben bővülhetnek az utolsó koronavírus előtti bázishoz viszonyítva. 

A cég számos új járatot kíván indítani a Közel-Keleten működő Wizz Air Abu Dhabi nevű leányvállalata révén, amivel a csoport szezonális visszaesését is fékezheti. A szezonális hatást azonban nem lesz képes teljesen kiküszöbölni, ám ezzel együtt tavaszra várakozása szerint eléri a Covid előtti kihasználtságot. 

Szintén tavasztól, pontosabban áprilistól indul újra az üzemanyagköltség fedezése is. 

Az utaskilométerre eső többi költség terén pedig 10 százalék alatti növekedésre számítanak.  

Mindennek következtében a makrogazdasági nehézségek dacára a Wizz Air jó úton jár a stabilan nyereséges működéshez való visszatéréshez – mutatott rá végezetül  Váradi József.

A Wizz Air részvényei az elmúlt napok erőteljes drágulását követően Londonban reggel 10 óráig közel 8 százalékkal, 1600 pennyre gyengültek.