Ha az Euro 7 emissziós normát a jelenlegi formájában hagyják jóvá, akkor a Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda lénytelen lenne leállítani három modell – Fabia, Scala, Kamiq – gyártását, így elkerülhetetlen lenne egy üzem bezárása is – jelentette ki a Skoda igazgatótanácsának egyik tagja, Martin Jahn egy televíziós vitában.

Berlin,-,May,02,,2015:,Showroom.,Wheels,And,Braking,System
BERLIN - MAY 02, 2015: Showroom. Wheels and braking system of a popular light commercial vehicle Volkswagen Transporter (T5). Produced since 2010.
Fotó: Sergey Kohl

Jahn szerint ez közvetlenül 3 ezer ember munkahelyét érintené, de a beszállítókkal együtt 10 ezer állás forogna kockán. Az úgynevezett Euro 7 norma szigorítaná az egészségre káros szennyezőanyagok, köztük a nitrogén-oxidok kibocsátásának határértékeit az Európai Unióban, és a tervek szerint 2025. júliusban lépne érvénybe – írja a Reuters.

Az EU szerint az intézkedés egészségügyi előnyei messze meghaladják a költségeket, de több vállalat, illetve az autógyártókat képviselő szövetség arra figyelmeztetett, hogy a felkészüléshez kevés idejük lenne és irreálisan magas kiadásokkal járna, amit a fogyasztók is megéreznének. Martin Daum, a Daimler Trucks vezetője úgy vélekedett, hogy mindez milliárdokba kerülne az iparág szereplőinek.

Közben a cég Oroszországból is rossz híreket kapott: egy helyi bíróság befagyasztotta a Volkswagen összes oroszországi vagyonát. Az autógyártó az ukrajnai háború kirobbanása után leállította az ottani tevékenységét, majd megpróbálta eladni oroszországi üzemeit. A GAZ azonban szerződésszegés miatt pert indított a németek ellen, mivel korábban szerződést kötött velük VW-modellek gyártására a Nyizsnyij Novgorodban lévő gyárában.

A Volkswagen tavaly augusztusban felmondta a megállapodást.

A bírósági beadványokban a GAZ azt állította, hogy a Volkswagen az orosz piacról való kilépési kísérleteivel veszélyezteti az érdekeit, és 15,6 milliárd rubel (201,3 millió dollár) kártérítést követel a felmondott kontraktus miatt. A bíróság most arról döntött, hogy amíg a vita zajlik, a Volkswagen összes oroszországi vagyonát zárolja. A német autógyártó oroszországi tevékenységét egy éve próbálja felszámolni, a mostani ítélet miatt ez tovább húzódik.

Bányászatra adja a fejét a Volkswagen

A Volkswagen akkumulátor-üzletága, a PowerCo a tervek szerint az iparág globális éllovasa lenne, és nemcsak a saját igényeit elégítené ki, de más cégeknek is adna el akkumulátorokat. Ennek érdekében a német vállalat bányatársaságokba fektetne, hogy így biztosítsa a szükséges nyersanyagokat, olcsóbbá téve az akkumulátorait is.