A Walmart azt tervezi, hogy 2030-ra saját, nyilvános használatú elektromosjármű-töltő állomáshálózatot hoz létre: a töltőpontokat több ezer Walmart és Sam’s Club mellett helyezik majd el. A vállalat üzleteinél jelenleg 1300 járműtöltő működik egy külső fél, az Electrify America üzemeltetésében.

A Walmart Location As Earnings Figures Released A Walmart in Atlanta, Georgia, US, on Sunday, Feb. 19, 2023. Walmart Inc.'s profit forecast for this year fell short of analyst estimates, signaling more struggles for the worlds largest retailer after it was hammered by a surge in inventory. Photographer: Dustin Chambers/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Getty Images

Mi úgy tudjuk kezelni a töltéssel kapcsolatos aggodalmakat, ahogy senki más az országban

– mondta Vishal Kapadia, a Walmart nemrég kinevezett, az energiaátalakításért felelős vezető alelnöke a Reutersnek. Hozzátette: az új állomások a megbízhatóság és a költségek kérdéseit is megoldják. Kapadia szerint ez a stratégia kevesebb kockázattal jár, és lehetővé teszi a Walmartnak, hogy olyan élményt és árat kínáljon, amely nem lehetséges, ha egy harmadik felet is bevonnának.

A Walmart üzleteit hetente mintegy 240 millió vásárló keresi fel, így az új állomások adatokat szolgáltathatnak a cégnek arról, hogy a fogyasztók hogyan fizetnek, illetve mennyi időt töltenek egy adott üzletben. Kapadia elmondta, hogy várakozásai szerint az új töltőpontok egyenáramú gyorstöltők lesznek, és üzletenként átlagosan körülbelül négy töltőt telepítenek. A vállalat nem kívánt nyilatkozni a beruházás részleteiről.

Bár az Egyesült Államokban még nem sok elektromos autó van forgalomban az utakon közlekedő összes jármű arányában, ez kezd megváltozni, mivel a magas benzinárak, a növekvő állami támogatások és az új, megfizethetőbb modellek felgyorsítják az átállást. Az AutoForecast Solutions tanácsadó cég előrejelzése szerint 2029-re a villanyautók az észak-amerikai piac egyharmadát tehetik ki.

Globális villanyautó-piac: egyelőre csak küzd a kínaiakkal a Tesla

Az idei első negyedéves adatok alapján a BYD továbbra is vezet a villanyautó-eladások terén, a kínai cég mintegy 130 ezer darabbal értékesített több járművet cégénél. A Tesla további árcsökkentésre kényszerülhet, hogy a helyzet változzon.