A korábban nagy nemzetközi flottájáról elhíresült cég egy jóval kiegyensúlyozottabb üzleti modellre tért át, ahol a regionális logisztika, valamint a nem főtevékenységnek számító biztosítási szegmens is kulcsszerephez jutott. 

A logisztikai ágazatban megfigyelhető strukturális problémák, valamint az egyre szigorodó környezetvédelmi, politikai és jogi környezet igazi erőpróba elé állítja az iparági szereplőket, ami piaci konszolidációhoz, így a Waberer’s számára kedvező folyamatokhoz vezet.

A nemzetközi fuvarozás és a regionális logisztika mint kiemelt üzletágak a flotta optimalizálásának és a kereslet-kínálati viszonyok helyreállásának köszönhetően egyre jövedelmezőbb tevékenységekké fejlődtek. A túlsúlyban lévő szerződéses, speciális szolgáltatást igénylő fuvarok miatt a kiszámíthatóság jellemzi az üzletágakat, ráadásul

a folyamatban lévő raktárfejlesztés hamarosan hozzá fog járulni az eredménytermelő képességhez.

A biztosítási szegmens kitüntetett figyelmet érdemel, hiszen a WHB értéke önmagában megközelíti a jelenlegi piaci kapitalizációt. Noha jelenleg a gépjármű-biztosítás a fő terméke a leányvállalatnak, a WHB igazgatója nemrég nagyon optimista hangvételű interjút adott, amelyben további növekedési terveket helyezett kilátásba.

A 2020 óta zajló folyamatos modellváltásnak köszönhetően újra régi fényében tündököl a 2010-es évek végén nehéz anyagi helyzetbe került cég, hiszen negyedévről negyedévre stabil értékteremtés zajlik. Az európai és hazai makrogazdasági kép romlásának ellenére az első negyedév évek óta nem látott profittal ajándékozta meg a befektetőket, de ez mégsem materializálódik a részvényárfolyamban. Az extrém olcsó, közel 3-as P/E-szorzón forgó papír hozam-kockázat profilja az illikviditás ellenére nagyon vonzó. A cég július elején tőzsdei debütálása óta először 100 forint osztalékot is kifizet részvényenként, ami pozitív üzenet a hosszú távú befektetők számára.

A Waberer's árfolyama 2023-tól