A Lego, a dán játékgyártó adózott eredménye 17 százalékkal, 5,1 milliárd dán koronára (742 millió dollár, 1 dán korona = 51,06 forint) csökkent az idei első fél évben az egy évvel korábbi 6,15 milliárd koronáról, miközben a vállalat bevétele közel 1 százalékkal, 27,4 milliárd koronára nőtt. Az árfolyamváltozások figyelembevétele nélkül a bevételadat nem változott.

Tambov,,Russian,Federation,-,January,06,,2019,Four,Lego,Harry
Fotó: Shutterstock

A Lego üzemi eredménye a vállalat várakozásainak megfelelően 6,4 milliárd koronára csökkent a tavalyi, kiemelkedően nagynak számító 7,9 milliárd korona után.

A vállalat közleményében kiemelte: az idén is folytatja pozícióinak erősítését Kínában, ez vonatkozik az üzletszámra csakúgy, mint az interneten való jelenlétre. A cég az év első felében 89 új üzletet nyitott világszerte, ezzel a Lego-boltok száma 988-ra nőtt globálisan.

Kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkája a Lego

Egy ritka legójáték még az aranynál is többet érhet, nem csoda, hogy évek óta ez a márka a legértékesebb a világon.

A Lego látványosan felülteljesítette a közvetlen versenytársait: míg a dán játékgyártó forgalma nőni tudott, a Mattel és a Hasbro két számjegyű bevételcsökkenésről adott számot nemrég. Ezzel kapcsolatban a vállalat vezérigazgatója, Niels Christiansen kiemelte:

Arra vagyunk a legbüszkébbek, hogy rendszeresen a vetélytársaknál gyorsabban vagyunk képesek bővülni. Az elmúlt négy-öt évben minden évben 10 százalékponttal a piaci átlag felett nőttünk, folyamatosan emelve piaci részesedésünket.

A Lego népszerűségének ismételt felfutása egybeesik a pandémiás lezárások korszakával: az otthon maradó gyerekek lefoglalására ugyanis rengeteg szülő a legót tartotta a legjobb eszköznek, eközben pedig sokan az idősebb korosztályokból is ismét felfedezték az építés örömét, hatalmas növekedést idézve ezzel elő az építőkocka-gyártó forgalmában.