A Lego kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkája a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég értékelése szerint. A dán Lego értéke egy év alatt 24 százalékkal, 7,44 milliárd dollárra nőtt.  

A fun day not to forget A girl reacts to a Lego creation being showcased at Lego Kids Day 2023, The Imagination Village, at Siam Paragon shopping complex. Entry is free of charge and the event ends 15 January 2023. (Photo by Somchai Poomlard / Bangkok Post / Bangkok Post via AFP)
Fotó: Somchai Poomlard / AFP

A szűk tízes listán két japán márka szerepel, a Bandai Namco (1,58 milliárd dollár) és a Dragon Ball (383 millió dollár) a második, illetve a nyolcadik helyen áll a márkák értékének a rangsorában. 

A top 10 többi márkája amerikai: a Mattel céghez tartozó Fisher-Price a harmadik (879 millió dollár), a Barbie a negyedik (701 millió dollár) és Hot Wheels a hatodik (410 millió dollár). A Hasbróhoz tartozó Nerf az ötödik (462 millió dollár) és a Magic: The Gathering  a kilencedik (352 millió dollár), maga a Hasbro márkanév a tizedik (339 millió dollár), a Pop! pedig hetedik (409 millió dollár). 

A Brand Finance jelentése szerint az 1993-ban alapított Magic: The Gathering értéke nőtt a legerőteljesebben, egy év alatt 122 százalékkal. A márka tavaly még csak a 17. volt a szélesebb listán. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy 

a Lego a befektetési aranyhoz, a részvényekhez és a kötvényekhez képest is felülteljesítő. 

A régi készletek mennyisége viszonylag korlátozott a másodlagos piacon, míg a múlt század hatvanas évei óta népszerű márka rajongótábora hatalmas, s a felnőttek is imádnak nosztalgiázni. Egyes ritka legószettek akár egymillió forintot is érnek.

Nyugdíjaskorú lett a világ legnépszerűbb játékkockája

Hatvanöt évvel ezelőtt, 1958. január 28-án szabadalmazták a világ legnépszerűbb építőkockáit. A legó már régóta több, mint egy játék.