Félelmetesen felbőgött a Daimler Truck motorja a második negyedévben, de némi köhögés is vegyült a hangorkánba, hiszen, bár darabszámra 9 százalékkal, 131 888 autóra növelte értékesítését, árbevétele pedig 15 százalékkal emelkedett, ám egy részvényre jutó nettó nyeresége (EPS) mégis 1 centtel csökkent éves bázison – derült ki a német teherautó- és buszgyártó vállalat kedden publikált gyorsjelentéséből.
A vállalat ipari üzletágában 8 százalékkal növekedve először ért el 10 százalék feletti – 10,3 százalékos – korrigált üzemieredmény-rátát (ROS)
– emelte ki Jochen Goetz pénzügyi igazgató. Az áttörést a cég a száguldó értékesítéseknek és a robusztus áremeléseknek köszönheti, melyek révén sikeresen terhelte át növekvő költségeit vevőire. A Daimler teherautói iránt főként a virulens ázsiai és észak-amerikai piacokon pörgött fel a kereslet.
A jövőre nézve első látásra kissé ijesztő, hogy a beérkező megrendelések 13 százalékkal, 96 936 járműre csökkentek az elmúlt három hónap alatt, ám a menedzsment sietve hozzátette, erre részben azért került sor, mert a vállalat még nem nyitotta meg a jövő évi megrendeléseket, többek között a legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban sem.
Az idei évre továbbra is 54–56 milliárd eurós árbevételre számít a Daimler Truck július elején megemelt előrejelzésének megfelelően. A korrigált üzemieredmény-ráta várhatóan 8,5 és 10 százalék között lesz. A vállalat 2022-ben 51 milliárd eurós forgalmat ért el, 7,7 százalékos hozam mellett.
A második negyedévben a cég árbevétele 15 százalékkal, 13,88 milliárd euróra, korrigált üzemi eredménye 45 százalékkal, 1,363 milliárd euróra, míg a nettó nyereség az előző évi 946 millió euróról 1,004 milliárd euróra nőtt. EPS-e viszont 1,12 euróról 1,11-re csúszott vissza.
A cégvezetés hangsúlyozta, hogy költségei még mindig hónapról hónapra emelkednek az miatt, de az ellátási lánc problémái enyhültek, és az év hátralévő részében már nem számítanak nagyobb termelési leállásokra.
A Daimler Truck részvényei kedden délelőtt 2 százalékkal, 33,5 euró alá gyengültek. A Refinitiv elemzői konszenzusa azonban 41 eurós medián célárral vételre ajánlja a DAX kosarában szereplő papírokat.
Néhány elemző már villámgyorsan reagált is a friss beszámolóra.
Az RBC kanadai bank „felülteljesítő” (outperform) besoroláson hagyta a céget, mégpedig változatlanul 53 eurós célárral. A számok összhangban vannak az előzetes várakozásokkal – írta Nick Housden részvényelemző.
Az amerikai JPMorgan pedig továbbra is felülsúlyozásra (overweight) ajánlja a Daimler Truckot 48 eurós célárral. A vállalat összességében erős negyedévet zárt – írta kedden közzétett első értékelésében Jose Asumendi részvényelemző, aki különösen a 10 százalék feletti árbevétel-arányos megtérüléssel (ROS) volt elégedett.