A világ legnagyobb barkács- és lakberendezési áruházlánca a vártnál jobb, 4,65 dolláros részvényenkénti eredményről (EPS) számolt be a második negyedéves gyorsjelentésében, amelyet a keddi amerikai piacnyitás előtt tett közzé. A cég fenntartja egész éves pénzügyi prognózisát, s új, 15 milliárd dolláros részvényvásárlási programot hirdetett. Ám ez nem hatotta meg a piacot: a részvények az amerikai tőzsdenyitás előtti kereskedésben 0,6 százalékot csusszantak lefelé.  

WASHINGTON. FEBRUARY 1 2016. Man shopping for electrical supplies at the local Home Depot retail home improvement store in Snohomish, Washington.
Washington.,February,1,2016.,Man,Shopping,For,Electrical,Supplies,At
Fotó: Belen Strehl / Shutterstock

Már az előző negyedévben is látható volt, hogy a pandémia után alábbhagyott az amerikaiak barkácsolási kedve . Emellett a történelmi magasságokat elérő és 

a megnövekedett hitelfelvételi költségek is visszavetik a lakásfelújításokat és a házátalakításokat. 

Az Egyesült Államokban most az a jellemző, hogy a Home Depot vásárlói csak a kisebb karbantartási munkákra költenek, s a kültéri projektek is szerényebbek lettek. 

Bár a kisebb projektekhez kapcsolódó kategóriákban erős volt a nyomás, továbbra is van érdeklődés egyes nagyobb szabású, diszkrecionális kategóriák iránt

– nyilatkozta Ted Decker, a Home Depot vezérigazgatója. A kilátásokat javítja, hogy 

az Egyesült Államok lakáspiaca a stabilizálódás jeleit mutatja.

Az újlakás-eladások májusban 12,2 százalékkal ugrottak meg, s az újlakás-építés is dinamikusan bővült. 

Bár a Home Depot ügyféltranzakciói (egy vásárlásra eső átlagos összeg) 1,8 százalékkal visszaestek a második negyedévben év per év alapon, de ez jobban fest, mint az első negyedévi 4,8 százalékos zuhanás.

Az értékesítés 2 százalékkal szűkült a negyedévben, de ez is kedvezőbb, mint a 3,54 százalékos zsugorodást jósló elemzői konszenzus. A részvényenkénti 4,65 dolláros negyedéves profit is felülmúlta a 4,45 dolláros elemzői várakozást.