Az elemzői várakozásoknál erősebb negyedéves eredményről számolt be a General Mills, az amerikai élelmiszer-gyártó vállalat áremelésekkel tompítani tudta a reggelizőpelyhek, snackek és állateledelek iránti fogyasztói kereslet csökkenését.

Kyiv,,Ukraine,-,February,08,,2022:,Ice,Cream,Haagen-dazs,Ice
Fotó: Shutterstock

A minneapolisi központú társaság 4 százalékkal, 4,91 milliárd dollárra növelte forgalmát az augusztus végén zárult első üzleti negyedévben, ezzel pedig kellemes meglepetést szerzett, az elemzők ugyanis 4,88 milliárd dolláros bevételt prognosztizáltak.

A tisztított működési eredmény 2 százalékkal, 899 millió dollárra emelkedett, az egy részvényre jutó, 1,09 dolláros tisztított adózott eredmény (EPS) ugyanakkor 1 százalékkal elmaradt a tavalyitól, ám egy centtel így is jobb lett a konszenzusos várakozásnál.

Az élelmiszergyártók az elmúlt évben többször is megemelték a termékárakat, hogy ellensúlyozzák a magasabb munkaerő- és nyersanyagköltségek, valamint az erős dollár hatását, ami a bevételek és az árrések felhajtása mellett az értékesített termékmennyiség erodálódásához vezetett, mivel a vásárlók egyre kevésbé hajlandók költeni a drágább élelmiszerekre, és az olcsóbb saját márkás alternatívákra váltanak.

A Haagen-Dazs jégkrémeket, a Cheerios gabonapelyhet és a Nesquik kakaóport is forgalmazó vállalat az időszakban átlagosan 7 százalékkal emelt termékei árát, az értékesített volumen pedig 2 százalékkal csökkent. Az üzemi haszonkulcs 5,4 százalékponttal 36,1 százalékra ugrott.

A hazai, észak-amerikai kiskereskedelmi piacon 4 százalékos organikus bővülést ért el és 3,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le a társaság, a nemzetközi szegmensben ennél kétszer nagyobb, 9 százalékos volt a bevételnövekedés, és 716 millió dollárt eredményezett. Az élelmiszeripari szolgáltatások szegmensben 4 százalékkal nagyobb, 536 milliós árbevételt értek el. Az állateledeleket gyártó üzletág a tavalyihoz hasonlóan 580 millió dollárral járult hozzá a csoportszintű forgalomhoz.

 

A vezetőség megerősítette a 2024-es üzleti év egészére vonatkozó célkitűzéseit is, ennek megfelelően az organikus bevételbővülés 3–4 százalék közötti lehet, az egy részvényre jutó tisztított nyereség pedig 4-6 százalékkal haladhatja meg az előző évit.

A befektetők 1 százalékkal húzták fel a részvényárfolyamot a jelentés közzététele után, az év eleje óta azonban még így is 21 százalékos mínusznál jár a kurzus.