Teljesen hidrogén üzemanyaggal működő, közvetlen befecskendezéses, kétliteres motort fejlesztettek ki a Korea Institute of Machinery and Materials (KIMM) és a Hyundai-Kia Motor Company (HMC) kutatói – derül ki a  ScienceDirecten megjelent tanulmányból. A technológiával közvetlenül az égéstérbe fecskendezték a hidrogént.

Toyota,Mirai,,Hydrogen,Engine,Vehicle,
A 2014-ben piaca dobott Toyota Mirai az első kereskedelmi forgalomba került hidrogénalapú üzemanyagcellával meghajtott autó.
Fotó: Shutterstock

A fejlesztésnek köszönhetően a jövőben megkezdődhet a most forgalomban lévő hidrogénautóknál sokkal hatékonyabb járművek tömeggyártása. A kutatók azt is megvizsgálják, hogy a technológia alkalmazható haszongépjárműveknél. Miközben a hazai kormányzati szándék alapján Magyarország igyekszik hidat képezni a nyugati autó- és a keleti akkumulátorgyárak között, az elektromos autózás nyomában már ott a következő lehetséges csodafegyver: a hidrogén.

A Siemens áprilisban mutatta be a legújabb fejlesztését, a H2goesRail projekt keretében megalkotott hidrogénvonatot. Vasúti megoldások terén már idehaza is alakul a verseny, a Siemens mellett ugyanis az Alstom és a Stadler is konzultált a MÁV-val, a Gebrüder Weiss pedig hidrogénmeghajtású teherautót tesztelt az utakon. Világszerte, főleg Kínában egyre több töltőállomás létesül, de már Magyarországon is van töltőpont.

Az egyelőre az elektromos autók mellett tette le a voksát, de a hidrogénnek is fontos szerepet szán. Világszerte 500 milliárd eurós biznisz lehet a hidrogén 2030-ra, így az Európai Unió is eurómilliárdokat szán a területre, sőt Magyarországon papíron már nemzeti hidrogénstratégia is létezik, azaz vitathatatlanul fontos technológiáról van szó.

Lángra kapnak az amerikai elektromos teherautók, sorban hívják vissza őket

A Nikola visszarendelte az összes eddig leszállított akkumulátoros elektromos teherautóját, és felfüggeszti az értékesítésüket, miután a közelmúltban bekövetkezett tűzesetek vizsgálata során az egyik akkumulátorcsomagban hűtőfolyadék-szivárgást találtak. A cég nem a legfényesebb időszakát éli, ezért a vezetők inkább a hidrogén üzemanyagcellás tehergépjárművekre összpontosítanak.